Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου παιδείας οι πιστώσεις που θα διατεθούν φέτος, συνολικά στην ΠΕ από ΕΣΠΑ, ΠΔΕ και κρατικό προϋπολογισμό, είναι κατά 3.200 λιγότερες από τα πραγματικά κενά Γενικής και Ειδικής Αγωγής που υπάρχουν στα σχολεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που απέστειλαν οι Δ/νσεις ΠΕ στο υπουργείο παιδείας τα κενά ξεπερνούν τα 14.500, ενώ οι πιστώσεις που διατίθενται ανέρχονται στις 11.293.
Μέχρι σήμερα έχουν προσληφθεί
- 1.712 δάσκαλοι ,
- 867 νηπιαγωγοί και
- 1.574 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων .
- Σύνολο 4.153
Οι πιστώσεις που απομένουν ακόμα από το ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ για την ΠΕ ανέρχονται σε 7.140.
Συγκεκριμένα απομένουν από το ΕΣΠΑ:
- 165 πιστώσεις για νηπιαγωγούς
- 95 για δασκάλους
- 675 για ειδικότητες στα ΕΑΕΠ
- 1.111 για ΣΜΕΑΕ
- 2.164 για παράλληλη στήριξη
- 449 για τάξεις υποδοχής
- Σύνολο 4.659
Από το ΠΔΕ
- 2.131 για γενική αγωγή
- 350 για ειδική αγωγή
- Σύνολο : 2.481
Σύνολο πιστώσεων που απομένουν: 4.659 ΕΣΠΑ + 2.481 ΠΔΕ = 7.140
Γενικό Σύνολο πιστώσεων στην Π.Ε. για το σχολικό έτος 2015-16 : 4.153 που έχουν προσληφθεί + 4.659 ΕΣΠΑ + 2.481 ΠΔΕ = 11.293
Σημαντική, επίσης , είναι η μείωση των πιστώσεων από το ΕΣΠΑ για τη Γενική Αγωγή στην Π.Ε. αφού, φέτος, είναι κατά 1.168 λιγότερες σε σχέση με πέρσι.
Συγκεκριμένα :
Πέρυσι διατέθηκαν 4.721 πιστώσεις για ειδικότητες σε ΕΑΕΠ, ολοήμερο νηπιαγωγείο και ολοήμερο δημοτικό, ενώ φέτος διατίθενται συνολικά 3.553
Αναλυτικά
Πέρυσι | Φέτος | Διαφορά | |
Ειδικότητες | 2.951 | 2.240 | -703 |
Νηπιαγωγείο | 1.022 | 835 | -187 |
Δημοτικό | 748 | 470 | -278 |
Σύνολο | 4.721 | 3.553 | -1.168 |
Οι πιστώσεις που διατίθενται δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά και χρειάζονται τουλάχιστον 3.200 ακόμη για να καλυφθούν. Εξαιτίας της έλλειψης των πιστώσεων ,αλλά και της μεγάλης καθυστέρησης στις προσλήψεις αναπληρωτών, η κατάσταση στα σχολεία είναι τραγική. Ιδιαίτερα στην Ειδική αγωγή, το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαίδευσης, δεν λειτουργεί σχεδόν καμιά δομή. Ούτε τα ειδικά σχολεία, ούτε τα τμήματα ένταξης, ούτε οι παράλληλες στηρίξεις, αφού δεν έχει προσληφθεί ακόμα ούτε ένας αναπληρωτής. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στη γενική αγωγή, όπου χιλιάδες τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών δεν έχουν νηπιαγωγούς και δασκάλους ακόμα, ενώ λείπουν περισσότεροι από 1.500 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Ακόμη και σήμερα, αρχές Οκτώβρη, υπάρχουν νηπιαγωγεία και δημοτικά που δεν έχουν ανοίξει ακόμη.
Η κατάσταση αυτή, που είναι η χειρότερη των τελευταίων χρόνων για την εκπαίδευση, δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί με άλλο τρόπο ,παρά μόνο με την εξασφάλιση επιπλέον πιστώσεων για προσλήψεις. Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας οφείλουν άμεσα να εξασφαλίσουν τις πιστώσεις και να καλύψουν τα κενά.
Ταυτόχρονα πρέπει να δρομολογήσουν τις διαδικασίες για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλα τα οργανικά κενά , προκειμένου να αντιμετωπισθεί οριστικά το θέμα των κενών στα σχολεία.