Δώδεκα ημέρες έχουν απομείνει μέχρι τη μέρα που θα αρχίσει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης και οι υπεύθυνη για το συγκεκριμένο θέμα, Ε. Τσακαλώτος, Γ. Χουλιαράκης και του Τ. Αλεξιάδης επεξεργάζονται τρεις εναλλακτικές λύσεις, προκειμένου να καλυφθεί η μνημονιακή υποχρέωση για περικοπή κατά 50% στο κονδύλι του επιδόματος θέρμανσης για να εξοικονομηθούν 100 εκατ. ευρώ.
Σενάριο 1ο: Προβλέπει τη διατήρηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα σημερινά επίπεδα, δηλαδή στα 0,23 ευρώ/ λίτρο, κάτι που σημαίνει ότι η λιανική τιμή του πετρελαίου με τα σημερινά δεδομένα θα διαμορφωθεί στα περίπου 0,86 ευρώ/ λίτρο. Αυτό ακριβώς το στοιχείο- η χαμηλή τελική τιμή- επιτρέπει στο υπουργείο Οικονομικών να περιορίσει κατά το ήμισυ τους δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης ή το επίδομα αυτό καθ’ αυτό, χωρίς να δημιουργηθεί το οξύ πρόβλημα που είχε παρουσιαστεί όταν εξισώθηκε πλήρως ο φόρος με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, όπως τουλάχιστον εκτιμούν τεχνοκράτες του οικονομικού επιτελείου αλλά και των δανειστών.
Σενάριο 2ο: Προβλέπει τη μείωση του ΕΦΚ στα 0,10 ευρώ/ λίτρο, κάτι που σημαίνει ότι η λιανική τιμή θα διαμορφωθεί στα περίπου 0,70 ευρώ/ λίτρο. Επιπλέον, θα καταργηθεί το επίδομα θέρμανσης. Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει στο ΓΛΚ, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα είναι ουδέτερο, αφού μπορεί η μείωση του ΕΦΚ να προκαλεί απώλειες 200 εκατ. ευρώ, αλλά η κατάργηση του επιδόματος θέρμανσης εξοικονομεί για τον Προϋπολογισμό ανάλογο κονδύλι (210 εκατ. ευρώ). Οι δανειστές εκτιμούν, πάντως, ότι η μεγάλη διαφορά μεταξύ των ΕΦΚ στο θέρμανσης και στο κίνησης (διατίθεται με φόρο 0,33 ευρώ/ λίτρο) δημιουργούν περιβάλλον λαθρεμπορίας καυσίμων, παρά το ότι έχουν τεθεί σε λειτουργία τα συστήματα εισροών-εκροών και δρομολογούνται κι άλλα μέτρα ηλεκτρονικής παρακολούθησης των καυσίμων.
Σενάριο 3ο: Προβλέπει την επαναφορά του ΕΦΚ στα επίπεδα του 2011, δηλαδή στα 0,06 ευρώ/ λίτρο. Σε αυτήν την περίπτωση η λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης με τα σημερινά δεδομένα θα διαμορφωθεί στα περίπου 0,65 ευρώ/ λίτρο. Αν και η αυστηρή δημοσιονομική προσέγγιση δείχνει ότι ο Προϋπολογισμός θα έχει απώλειες περίπου 100 εκατ. ευρώ από μια τέτοια μείωση, υπηρεσιακοί παράγοντες αλλά και στελέχη της αγοράς καυσίμων επισημαίνουν ότι δεν έχει συνεκτιμηθεί το όφελος από την αύξηση της κατανάλωσης. Υπάρχει, μάλιστα, εκτίμηση για αύξηση των πωλήσεων κατά τουλάχιστον 30%, κάτι που θα “σπρώξει” τα έσοδα από το ΦΠΑ, υπερκαλύπτοντας έτσι τις απώλειες από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Τα στοιχεία του ΓΛΚ συνηγορούν, άλλωστε, υπέρ αυτής της άποψης, καθώς την περίοδο της εξίσωσης των ΕΦΚ, η “βουτιά” της
Συνελήφθη από την Αντιτρομοκρατική υπηρεσία, ο Νίκος Ρωμανός, σήμερα Δευτέρα (18/11), για την έκρηξη σε…
Ξεκίνησε η διαδικασία εκκαθάρισης των εκλογικών καταλόγων από το Υπουργείο Εσωτερικών, σε εφαρμογή της σχετικής…
Ο Δήμος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου ανακοινώνει τη δυνατότητα Ρύθμισης Οφειλών που έχουν βεβαιωθεί έως τις…
Ο Δήμος Αθηναίων ενημερώθηκε από την Ελληνική Αστυνομία για το περιστατικό που αφορά τη χορήγηση…
Ενημερωτική εκδήλωση για τη σκολίωση και την προληπτική εξέταση στα παιδιά διοργανώνει ο Δήμος Βριλησσίων…
Με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Αγαπάμε το Χαλάνδρι», που έχει επικεφαλής την Κρίστη Αγαπητού…