Categories: Κοινωνία

Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που σχεδιάζει το ΥΠΟΙΚ

Μεγάλες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας μελετά το υπουργείο Οικονομικών.

Οι σχεδιασμοί των επιτελών του ΥΠΟΙΚ έχουν ήδη ξεκινήσει και οι τελικές προτάσεις θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με την τρόικα από τα μέσα Οκτωβρίου όταν και θα καταφθάσουν οι εκπρόσωποι  των δανειστών στην Αθήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της τηλεόρασης του Star το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από φέτος (τέλη κυκλοφορίας 2016) προβλέπει την εισαγωγή νέων κριτηρίων για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας.

Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται:

  • Η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
  • Η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.
  • Η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Τονίζουν στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.

Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΟΙΚ, τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν  το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Νίκος Τσούλιας*: Πώς μπορούμε να κάνουμε μια σύγχρονη,  δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;

Εδώ και αρκετά χρόνια παρακολουθούμε ένα παράδοξο. Αλλεπάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις των κυβερνήσεων στην εκπαίδευση, οι…

9 λεπτά ago

Μ. Χριστοδουλάκης:  Ένα χρόνο μετά και οι δομικές αβελτηρίες παραμένουν στο θεσμικό πλαίσιο για τον καθαρισμό οικοπέδων

Με ανακοίνωσή του ο βουλευτής και υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μανώλης Χριστοδουλάκης, αναφέρει ότι…

6 ώρες ago

Δημήτρης Κοντοδίνας*: Όχι άλλες ασπιρίνες για μια κοινωνία που αιμορραγεί

Η κυβέρνηση, για ακόμη μια φορά, επιλέγει να διαχειριστεί τις τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές πληγές…

7 ώρες ago

Βριλήσσια: Εθελοντική αιμοδοσία στον Ιερό Ναό Αγίων Δώδεκα Αποστόλων αύριο Κυριακή 27/4

Tην Κυριακή 27 Απριλίου 2025 o Δήμος Βριλησσίων σε συνεργασία με το Τμήμα Αιμοδοσίας του…

17 ώρες ago

Αγία Παρασκευή: Την επόμενη εβδομάδα ανοίγουν για το κοινό το Πάρκο Τσέπης και η Παιδική Χαρά στα Πευκάκια

Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο Πάρκο Τσέπης στην πλατεία Ρίτσου στα Πευκάκια οπότε και αναμένεται περίπου…

17 ώρες ago