Η πρώτη «αριστερή» αποκρατικοποίηση: στη Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

0

Στη γερμανική Fraport παραχωρεί με απόφασή της η κυβέρνηση τα 14 περιφερειακή αεροδρόμια.

Η απόφαση αυτή ελήφθη κατά την διάρκεια του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου και χθες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου project περιλαμβανόταν στο Μνημόνιο που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου. 

Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.

Πρόκειται για την πρώτη αποκρατικοποίηση που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ.

Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι:

  • της Θεσσαλονίκης,
  • της Κέρκυρας,
  • των Χανίων,
  • της Κεφαλλονιάς,
  • της Ζακύνθου,
  • του Ακτίου,
  • της Καβάλας,
  • της Ρόδου,
  • της Κω,
  • της Σάμου,
  • της Μυτιλήνης,
  • της Μυκόνου,
  • της Σαντορίνης και
  • της Σκιάθου.

Να τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ στις  25 Νοεμβρίου 2014 για τα αεροδρόμια!

Η «πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον» τόνιζε ο ΣΥΡΙΖΑ, προειδοποιώντας για αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες αλλά και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Μάλιστα ο Γ. Σταθάκης, υπεύθυνος Ανάπτυξης στον ΣΥΡΙΖΑ έλεγε: «η ανακοίνωση του ανάδοχου για τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης για τους έλληνες πολίτες αλλά και πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος». «Σήμερα», προσέθετε «τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους».

«Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή» καταλήγει ο κ. Σταθάκης.

Φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ τι άλλαξε μέσα σε ένα χρόνο; Τώρα ποιοι είναι ξενόδουλοι, μερκελιστές, γερμανοτσολιάδες κλπ.; Εσείς φίλοι «αγανακτισμένοι» πού είστε τώρα;

Ντροπή και μόνο ντροπή!!!

Αντ. Σαμαρά; Ο Τσίπρας θα μπορούσε να ζητήσει συγνώμη, αλλά…

Σκληρή κριτική προς τον Αλέξη Τσίπρα έκανε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Μιλώντας σε συνεργάτες του ο κ. Σαμαράς τόνισε πως «η κυβέρνηση αποφάσισε τελικά να προχωρήσει στην παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, όπως ακριβώς είχε αποφασίσει και η προηγούμενη κυβέρνηση. Τότε είχε καταγγείλει την απόφαση ως ύποπτο ξεπούλημα, τώρα την υιοθετεί ως επωφελή και σημαντική συμφωνία. Θα μπορούσε βέβαια να είχε ζητήσει και συγγνώμη αλλά που να βρεθεί ντροπή…».

Share.

Comments are closed.