Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Συνδικαλισμού εγκώμιον
Υπάρχει μια τάση απαξίωσης των κοινωνικών θεσμών, που εξηγείται από την αντίληψη της γενικότερης αμφισβήτησης της πολιτικής, και εδώ υπεισέρχεται ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Εκπαιδευτικοί ηλικίας 67 ετών στις σχολικές τάξεις – Τι σημαίνει για την εκπαίδευση
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 αναπτύχθηκε έντονος προβληματισμός στο εσωτερικό των εκπαιδευτικών οργανώσεων (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) σχετικά με το πρόβλημα ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Παρουσίαση του Βιβλίου «Αγώνες για τη δημοκρατία και την αλλαγή στην εκπαίδευση – Θέσεις, αντιθέσεις, δράσεις, συγκρούσεις, πρόσωπα» του Σήφη Μπουζάκη
Αγώνες για τη δημοκρατία και την αλλαγή στην εκπαίδευση Θέσεις, αντιθέσεις, δράσεις, συγκρούσεις, πρόσωπα. Σήφης Μπουζάκης (2024), Αθήνα: Κοινωνικό Πολύκεντρο, ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η ιστορία της ΔΟΕ.
Η συγγραφή της εκατοντάχρονης αγωνιστικής ιστορίας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος(ΔΟΕ) είναι per se ιστορικό γεγονός. Αυτό γιατί, για πρώτη φορά ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Ενδοσχολική βία, εκφοβισμούς και ελληνική πραγματικότητα – Η συμβολή της οικογένειας και του σχολείου στην αντιμετώπιση του φαινομένου.
Την τελευταία δεκαετία σε αρκετές χώρες του κόσμου εντείνονται ολοένα και περισσότερο τα φαινόμενα βίας, εκφοβισμού και επιθετικής συμπεριφοράς στους ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Γιατί στηρίζω τον Νίκο Ανδρουλάκη
Η απόφαση του Νίκου Ανδρουλάκη να ζητήσει την επιβεβαίωση της προεδρικής του θητείας, μέσω προσφυγής σε κάλπες στις 6 και ...
Κώστας Ανθόπουλος* : Σχολείο παιδείας και ανθρωπισμού η συμβολή του Χρίστου Τσολάκη
«Ο Χρίστος Τσολάκης είχε την ικανότητα να εμπνέει τους συνομιλητές του, ήταν το ηθικό παράδειγμα ανιδιοτέλειας και μαχητικότητας παράλληλα» Η ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Σκέψεις και προβληματισμοί για ένα νέο μοντέλο συνδικαλιστικής οργάνωσης των εκπαιδευτικών της Π.Ε.
Την τελευταία δεκαετία τόσο στο εσωτερικό της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο και στη κοινή γνώμη, υπάρχει διάχυτη η εκτίμηση ότι η ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Μορφωτικές πρωτοβουλίες και δράσεις για θέματα Ποντιακού Ελληνισμού -Η περίπτωση του προγράμματος του Ανοικτού Πανεπιστημίου: «Σπουδές στον Ποντιακό Ελληνισμό»
Τα τελευταία χρόνια σε ολοένα μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, προσφυγικές οργανώσεις, σύλλογοι Ποντίων, φορείς της Τοπικής ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Νέα κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα και το σχολείο ανυπεράσπιστο
Ζούμε μια μαγική εικόνα. Κρίσιμα θέματα έρχονται στην επιφάνεια κάθε μέρα που αφορούν μείζονα κοινωνικά ζητήματα και κατ’ επέκταση την ...
Κώστας* Ανθόπουλος/Νίκος Τσούλιας**: Το σχολείο έχει αλλάξει, έχει σκιές αλλά…
«Η βία και η ανασφάλεια έχουν εισέλθει στην εκπαίδευση και επηρεάζουν καθοριστικά μεγάλο μέρος των μαθητών /-τριών» Από την εποχή ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, ένα ακόμα αντιμεταρρυθμιστικό μέτρο
Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών Από την εμπειρία της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών μετά την ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (Β)
Με βάση το πλαίσιο του πρώτου μέρους του άρθρου μας, ένας Διευθυντής Σχολείου επωμίζεται έναν πολύ μεγάλο όγκο διοικητικών και ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (A)
Όταν ο Μαξ Βέμπερ, ο θεμελιωτής της σύγχρονης Κοινωνιολογίας τόνιζε ότι «το μέλλον ανήκει στη γραφειοκρατία», φαινόταν σαν μια αόριστη ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Το ζήτημα της προστασίας των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση και ο ρόλος του Σχολείου
Τα τελευταία χρόνια όπως προκύπτει από στατιστικά στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί τόσο από την Ελληνική Αστυνομία όσο και από ποικίλους ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η έκρηξη του σχολικού εκφοβισμού και η ευθύνη του σχολείου
Το φαινόμενο της βίας έχει λάβει πολύ ανησυχητικές διαστάσεις και οφείλουμε να αναλύσουμε το όλο πρόβλημα και πρωτίστως να πάρουμε ...
Κώστας Ανθόπουλος* και Νίκος Τσούλιας**: Το σχολείο θέλει μορφωτική πνοή!
«Το σχολείο δεν αλλάζει αλλάζοντας μόνο το σχολείο», τονίζουν μεγάλοι παιδαγωγοί και κοινωνιολόγοι της εκπαίδευσης, Έλληνες και ξένοι. Το σχολείο ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Τι σημαίνει να έχουμε εκπαιδευτικούς σε ηλικία 67 ετών;
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 αναπτύχθηκε έντονος προβληματισμός στο εσωτερικό των εκπαιδευτικών οργανώσεων (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) σχετικά με το πρόβλημα ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Ζοφερή πραγματικότητα και αξιοπρέπεια – Η περίπτωση του νεοδιόριστου και αναπληρωτή εκπαιδευτικού.
Με άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» (2-10-2012), με τίτλο «ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός» από τον υποφαινόμενο, με προβληματισμούς και προτάσεις, ...
Νίκος Τσούλιας* – Κώστας Ανθόπουλος**: Η αναγκαιότητα διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών πολιτικών – Η περίπτωση των ολιγοθεσίων Σχολείων
Η όλη προσέγγιση στο κρίσιμο και δύσκολο αυτό εκπαιδευτικό ζήτημα οφείλει να λαμβάνει υπόψη της: βασικές εθνικές, πολιτικές και κοινωνικές ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Να μπει στα σχολικά βιβλία η ιστορία του Πόντου
Πριν από 28 χρόνια η κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου ανακήρυξε την 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των ...
Νίκος Τσούλιας* Κώστας Ανθόπουλος**: Να αντιμετωπίσουμε τώρα τη «θεσμική υποεκπαίδευση»!
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. ήταν και είναι ανέτοιμη για να αντιμετωπίσει την κατάσταση της πανδημίας στην εκπαίδευση, αν και γενικότερα ...
Κώστας Ανθόπουλος*, Περίανδρος Πετρόπουλος*, Γρηγόρης Σαρίδης*: Τα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας για την έναρξη των μαθημάτων στις Σχολικές Μονάδες και την επιστροφή στην «κανονικότητα»: κριτική θεώρηση
Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την έναρξη των μαθημάτων στις Σχολικές Μονάδες, μέσα στις σημερινές συνθήκες υγειονομικής ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Γρηγόρης Σαρίδης**: Η καινοτομία της επόμενης ημέρας – Πως να λειτουργήσουμε τα Σχολεία με Ασφάλεια
Η μετάβαση στη νέα εκπαιδευτική κανονικότητα σε τοπικό επίπεδο και ευρύτερα με βάση πάντα τα πορίσματα και το πλαίσιο που ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Κοινωνική κρίση και σύγχρονος εκπαιδευτικός
Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερο γίνονται ορατές οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην οργάνωση και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος ...
Κώστας Ανθόπουλος: Τα πάθη των αναπληρωτών και το στοίχημα της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου
Είναι σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να βρίσκεται αντιμέτωπη με το πρόβλημα της διαχείρισης ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Εκπαιδευτική αποκέντρωση και τοπική κοινωνία
Το εκπαιδευτικό μοντέλο που επικράτησε για αρκετές δεκαετίες στη χώρα μας συνοψίστηκε κυρίαρχα στη ρήση «Το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει και ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Εκπαιδευτικές αλλαγές που έμειναν στο ράφι και πολιτικό δίδαγμα
Σε άρθρο του με θέμα «Αφετηριακές θέσεις για τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία», ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού και ...
Κώστας Ανθόπουλος*: Εκτιμήσεις των διεθνών οργανισμών για τη σχολική ηγεσία και η συμβολή τους στο διάλογο για τη βελτίωση της διοίκησης της εκπαίδευσης
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και μέχρι σήμερα διαδοχικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να δρομολογήσουν θεσμικές αλλαγές ...
Κώστας Ανθόπουλος: Το σχολείο που βιώνουμε … το σχολείο που οραματιζόμαστε
Το ζήτημα της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο κυριάρχησε διαχρονικά στην ατζέντα των διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού μας κινήματος για ...