Νίκος Τσούλιας*: Να μην συζητάμε μόνο ως εκπαιδευτικοί…
Γνώμη μου ακλόνητη. Οι εκπαιδευτικοί ασκούμε το καλύτερο, το πιο όμορφο επάγγελμα. Και βέβαια αναφερόμαστε σε επάγγελμα, αφού απαιτούνται συγκεκριμένα, ...
Νίκος Τσούλιας*: Sos από ελιές στην Ακρόπολη
Πρώτες μέρες του Νοεμβρίου… Τελευταίος μήνας του φθινοπώρου και βροχές πουθενά δεν φαίνονται. Ουρανός καθαρός, σύννεφα πουθενά, ήλιος φωτεινός, μόνο ...
Νίκος Τσούλιας*: Ένα μάθημα που αξία δεν έχει ο βαθμός (β)
Η «κατάλληλη ηλικία» εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τη σωματική και ψυχική ανάπτυξη του παιδιού, τη ...
Νίκος Τσούλιας*: Ένα μάθημα που αξία δεν έχει ο βαθμός (α)
Η ανάγκη ενημέρωσης ως προς το AIDS, ιδίως των νέων, προκάλεσε κάποιες επιπόλαιες συζητήσεις σε σεξουαλικά θέματα. Διαφάνηκε δηλαδή ότι ...
Νίκος Τσούλιας*: Πού βρίσκεται η χώρα των ονείρων;
Θολά σχήματα, αχνές μορφές – ίσως τα κοινά σημεία των ίδιων και ίδιων ονείρων να ξεθωριάζουν τις γραμμές. Δεν υπάρχουν ...
Νίκος Τσούλιας*: Ανακόπτοντας τη νεοφιλελεύθερη επέλαση στην Εκπαίδευση
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε την αύξηση της διείσδυσης των ιδιωτικών εταιρειών στη δημόσια εκπαίδευση, ως μέρος μιας σειράς νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων ...
Νίκος Τσούλιας*: Μικρή προσωπική αναφορά στον Μιχάλη Κατσαρό
Κάθε φορά που τον έβλεπα να μπαίνει στο βιβλιοπωλείο «Σ.Ι. Ζαχαρόπουλος», «Σταδίου 5» – που είναι και στέκι μου εδώ ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε τη θάλασσα – Εl Maestro que Prometlo el Mar
Κάθε αναφορά – ιδιαίτερα της Τέχνης – στην πιο μεγάλη πληγή της σύγχρονης Ισπανίας, στον Εμφύλιο, συγκεντρώνει ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον ...
Νίκος Τσούλιας*: Συνεχίζουμε ενωτικά, συλλογικά, αποτελεσματικά
Το αποτέλεσμα των εσωκομματικών εκλογών στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ. κατέδειξε χρήσιμα συμπεράσματα. Ως πρώτα βασικά συμπεράσματα μπορούν να αναφερθούν α) ...
Νίκος Τσούλιας*: Cern, το μεγαλύτερο επιστημονικό πείραμα στην ιστορία της ανθρωπότητας
Μπορεί να θεωρηθεί ως το μεγαλύτερο επίτευγμα στην ιστορία του ανθρώπου. Και δεν είναι ένα επίτευγμα στατικό. Αντίθετα, είναι ένα ...
Νίκος Τσούλιας*: Με το βλέμμα μας στο αύριο
Αγωνιζόμαστε για πολλά, για πολλά και μεγάλα. Αγωνιζόμαστε για να έλθει η πολιτική στο προσκήνιο, για να αναπτυχθούν δημιουργικές κοινωνικές ...
Νίκος Τσούλιας*: Μια νέα περίοδος αρχίζει για το κόμμα μας
Κάθε ενεργός πολίτης που συμμετέχει σε μια εκλογική διαδικασία, προκειμένου να διαμορφώσει την απόφαση, που θα τον οδηγήσει σε μια ...
Νίκος Τσούλιας*: Γιατί στηρίζω τον Χάρη Δούκα
Ας δούμε πρώτα το κομματικό, το πολιτικό και το κοινωνικό πλαίσιο λίγο πριν φτάσουμε στις εκλογές με την μορφή ερωτημάτων ...
Νίκος Τσούλιας*: Τι σημαίνει να αγαπάς τον εαυτό σου;
Ποιος δεν αγαπά τον εαυτό του; – θα αναρωτηθείτε. Έχει ως εκ τούτου νόημα το ερώτημα και το όλο θέμα; ...
Νίκος Τσούλιας*:Κριτική θεώρηση του debate και των υποψηφίων προέδρων του ΠΑΣΟΚ
Δημοσίευσα ένα άρθρο για το γενικό πολιτικό κλίμα του debate, που ήταν απόλυτα θετικό για το κόμμα μας αλλά και ...
Νίκος Τσούλιας*: Ένα ουσιαστικό debate που προήγαγε τον διάλογο, που ενίσχυσε το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ
Κοινός τόπος όχι μόνο των μελών και των φίλων του ΠΑΣΟΚ αλλά και των πολιτών που παρακολούθησαν το debate των ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο εκπαιδευτικός περισσότερα «παίρνει» παρά «δίνει»!
Προφανώς ο τίτλος του άρθρου είναι συμβολικός και η επιχειρηματολογία, που ακολουθεί, απλουστεύει μια πολυσύνθετη κοινωνική λειτουργία. Στην ουσία μιλάμε ...
Νίκος Τσούλιας*: Πώς δημιουργούνται οι σκέψεις μας;
Πόσο παράξενη είναι ζωή… Ή, μήπως, παράξενος είναι ο άνθρωπος. Μπορεί να συμβαίνουν και τα δύο μαζί. Οι σκέψεις μας ...
Νίκος Τσούλιας*: Και αυτός ο Οκτώβρης θα είναι ο Οκτώβρης μας…
Τηρουμένων των αναλογιών (των καιρών, των πολιτικών, των προσώπων…) σε σχέση με τις μεγάλες μας πολιτικές νίκες, και αυτός ο ...
Νίκος Τσούλιας*: Να αγαπάμε τους εκπαιδευτικούς!
Όταν τα παιδιά μας πάνε πρώτη φορά στο Δημοτικό σχολείο, μετασχηματίζουμε την εικόνα που έχουμε γι’ αυτά. Θεωρούμε πολύ σωστά ...
Νίκος Τσούλιας*: Η πυρκαγιά δεν έφτασε στο Σύνταγμα, για να αποδειχτεί ο ρόλος του επιτελικού κράτους!
Μάθαμε επιτέλους τι σημαίνει επιτελικό κράτος για την κυβέρνηση της Ν.Δ. Όχι, τα λεξικά είναι ξεπερασμένα. Ας λένε ότι επιτελικός ...
Νίκος Τσούλιας*: Τι είναι σχολείο;
Το σχολείο είναι ένας ξεχωριστός κόσμος. Φτιαγμένος με όνειρα και προβληματισμούς, με σχεδιασμούς και ταλαντεύσεις, με προσδοκίες και απογοητεύσεις. Είναι ...
Νίκος Τσούλιας*: Μια πρώτη ματιά στα αποτελέσματα των ευρωεκλογών
Οι εκλογές αυτές, όπως και οι προηγούμενες ευρωεκλογές, έχουν διπλό περιεχόμενο και μήνυμα. Αφορούν και το εθνικό πολιτικό μας σύστημα ...
Νίκος Τσούλιας*: Επιθυμώ πάντα τα βιβλία
Κοινός τόπος, θαρρώ, ότι η επιθυμία είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για την πρόοδο στη ζωή μας, αφού συνδέεται ...
Νίκος Τσούλιας*: Όχι άλλες …ψηφιακές επαναστάσεις στην εκπαίδευση!
Όλα ήταν καλοστημένα: επικοινωνιακό σόου, με καλοστημένο σκηνικό, με πληθωρική δημαγωγία, με άκρατο βερμπαλισμό και περισσή έπαρση του κ. Μητσοτάκη ...
Νίκος Τσούλιας*: Ανάσα Ζωής το βιβλίο
Συνέντευξη του για τη βιβλιοφιλία το 1996. Είναι μέρος ευρύτερης θεματολογίας με πολιτικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Κύριε Ράπτη, είναι πράγματι ...
Νίκος Τσούλιας*: Όταν ξαφνικά ανατρέπεται η ζωή σου…
Ζεις την καθημερινή σου πραγματικότητα γεμάτη με σχεδιασμούς και όνειρα, με αναμνήσεις και νοσταλγίεςˑ παρελθόν και μέλλον, ένας και ενιαίος ...
Νίκος Τσούλιας*: Πάντα φαντασμένος, πάντα ταξιδεμένος
Τι μανία κι αυτή… Να τρέχει από δω και από κει, πότε στο παρελθόν ψάχνει να βρει γεγονότα και πράγματα, ...
Νίκος Τσούλιας*:Το μέλλον είναι ήδη εδώ!
Έχει ειπωθεί, πολύ εύστοχα, ότι «το μέλλον δεν διαρκεί πολύ» για να καταδειχτεί η φοβερή εξέλιξη των καιρών μας με ...
Νίκος Τσούλιας*: Η Παιδαγωγική εκδιώκεται από το σχολείο (α)
Έρχεται ο με ψηφιακή μορφή συντηρητικός Διοικητισμός «Δεν είναι μόνο τα παλιά email ή η ερωτική σας ζωή που μπορούν ...
Νίκος Τσούλιας*: Πόσο γλυκιά η ομορφιά του γυμνού δέντρου…
Αν δεν έχεις αγαπήσει κάποιο δέντρο, αν δεν έχεις φυτέψει ένα δέντρο και να το καμαρώνεις που μεγαλώνει, αν δεν ...
Νίκος Τσούλιας*: Ένας σύγχρονος αναγνώστης του παλιού καλού καιρού
Με μια τσάντα θα τον δεις. Μια τσάντα κλασική, απ’ αυτές που κρατούσαν κάποτε οι γραμματιζούμενοι, αυτοί που σπούδαζαν, αλλά ...
Νίκος Τσούλιας*: Χορεύοντας το «Της Γερακίνας Γιος»
Όταν χορεύεις το «της γερακίνας γιος», ξέρεις τι χορεύεις; Όχι, δεν χορεύεις ένα ζεϊμπέκικο. Χορεύεις ένα «τραγούδι – ύμνο» στην ...
Νίκος Τσούλιας*: Τι είναι το διάβασμα;
Είναι η εισαγωγή και η συνεχής και δια βίου δραστηριότητά μας στον κόσμο των Γραμμάτων, στον πιο σημαντικό κόσμο της ...
Νίκος Τσούλιας*: Το διάβασμα είναι μια όμορφη περιπέτεια στον εαυτό σου
Το διάβασμα, αν και είναι συνηθισμένο με την έννοια ότι είναι βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης και της μόρφωσης, είναι αρκετά ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Νέα κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα και το σχολείο ανυπεράσπιστο
Ζούμε μια μαγική εικόνα. Κρίσιμα θέματα έρχονται στην επιφάνεια κάθε μέρα που αφορούν μείζονα κοινωνικά ζητήματα και κατ’ επέκταση την ...
Νίκος Τσούλιας*: Άγνωστα αλλά όχι ασήμαντα “σημεία” της Αθήνας (α)
Το τι είναι σημαντικό και τι όχι είναι μια δύσκολη, μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Άλλωστε, δεν υπάρχουν σαφή όρια μεταξύ ...
Νίκος Τσούλιας*: Το στοίχειωμα των βιβλίων και το γιγάντωμα της Μηχανής
Το 2100 οι άνθρωποι έπαψαν να διαβάζουν βιβλία. Όλη μέρα στον πληροφοριόκοσμο του ίντερνετ. Και όταν κουράζονταν, κολλούσαν στην τηλεόραση ...
Νίκος Τσούλιας*: Ατέλειωτοι χειμώνες, τρελά όνειρα…
Ήταν δύσκολες, πολύ δύσκολες, οι ατέλειωτες βροχερές μέρες τα χρόνια εκείνα τα φτωχικά χρόνια, αλλά έκρυβαν και μια ξεχωριστή χαρά ...
Νίκος Τσούλιας *:Ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη και Δημοκρατία
Μία ομιλία εμπνευσμένη για την τεχνητή νοημοσύνη σε εκδήλωση του ΕΑΠ στην Αθήνα παρακολουθήσαμε με έντονο ενδιαφέρον. Ο κ. Παναγιώτης ...
Νίκος Τσούλιας*: Για ποια ιδεολογική κηδεμονία της Ν.Δ. μιλάμε;
Πάνε κι έρχονται οι δημοσκοπήσεις της καταγραφής της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας και μάλιστα σε αχρείαστο ρυθμό, αλλά με απόλυτο ...
Νίκος Τσούλιας*: Το δημόσιο πανεπιστήμιο βασικός θεσμός στις Κοινωνίες της Γνώσης
Η δημόσια εκπαίδευση είναι πρώτιστο κοινωνικό αγαθό, πεδίο δημιουργικής διαμόρφωσης του μέλλοντος της χώρας μας, παράγοντας εθνικής προόδου και βιώσιμης ...
Νίκος Τσούλιας*: Τι είναι το άπειρο;
Η σκέψη μας πουθενά δεν σταματά. Δεν αρκείται στα κατακτημένα όσα και να έχει κατανοήσει. Είναι πάντα στην παραμεθόριο των ...
Κώστας* Ανθόπουλος/Νίκος Τσούλιας**: Το σχολείο έχει αλλάξει, έχει σκιές αλλά…
«Η βία και η ανασφάλεια έχουν εισέλθει στην εκπαίδευση και επηρεάζουν καθοριστικά μεγάλο μέρος των μαθητών /-τριών» Από την εποχή ...
Νίκος Τσούλιας*: Το Μαντείο των Δελφών ούτε λέγει ούτε κρύβει αλλά σημαίνει
Κάποιο δραματικό γεγονός: μια φυσική καταστροφή με πολλά θύματα, ένας κοντινός πόλεμος, μια πανδημία κλπ μας αλλάζει την εικόνα που ...
Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχουν οι «τόποι» των παραμυθιών;
Σαν το σιτάρι σπέρνεται στον κόσμο η αλήθεια Kι απ’ τον καθάριο σπόρο της φυτρώνουν παραμύθια. Kαλότυχος όποιος μπορεί τα ...
Νίκος Τσούλιας*: Στοχαζόμαστε στη ζωή μας;
Η ονοματοδοσία μάς αποκαλύπτει τον κόσμο μας. Μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούμε. Δημιουργεί το γλωσσικό παιχνίδι, την ουσία της ...
Νίκος Τσούλιας*: Στα αστέρια γεννηθήκαμε!
Στα αστέρια κοιτάμε ξανά και ξανά… Αυτά θαυμάζουμε και χανόμαστε στις ομορφιές του ουρανού και του λογισμού μας. Με αυτά ...
Νίκος Τσούλιας*: Του μπουζουκιού η σαγήνη
Με τις πρώτες νότες του, με την εισαγωγή του σε ένα παλιό ρεμπέτικο, σε ένα καλό λαϊκό τραγούδι, νιώθεις ένα ...
Νίκος Τσούλιας*: Το Γυμνάσιο Ραπτόπουλου, μοναδική εμπειρία ζωής – Γλυκιά επιστροφή στα παλιά αλλά και μια πρωτόγνωρη επίσκεψη…
Γι’ αυτόν ήταν η μεγάλη επιστροφή. Μετά από δέκα χρόνια ξαναγύριζε στους τόπους, που έκανε τα πρώτα του εκπαιδευτικά βήματα ...
Νίκος Τσούλιας: Ο Χάρης Δούκας για την Αθήνα των νέων καιρών
Ήταν η πρώτη μεγάλη και απόλυτη πολιτική ήττα της Ν.Δ. «Τους πόνεσε πολύ» - κατά τη δική τους έκφραση-, τους ...
Νίκος Τσούλιας*: Αντιμετωπίζοντας το κακό…
Την έλεγαν Βαρβάρα· μικροκαμωμένη, όμορφο – αγγελικό πρόσωπο, λιγόλογη, εσωστρεφής. Η όλη παρουσία της και η ευγενική φυσιογνωμία της σε ...
Νίκος Τσούλιας*: Οδοιπορικό στην εκπαίδευση – Το Μουσικό Γυμνάσιο της Μαζαρακιάς στην Ηγουμενίτσα
Μπροστά στον πίνακα. Άδεια η αίθουσα. Λείπουν οι πρωταγωνιστές. Οι καρέκλες, παράξενες χωρίς παιδιά, περιμένουν κάθε φορά, κάθε ημέρα. Κοιτάνε ...
Νίκος Τσούλιας*: Το πιο όμορφο ταξίδι ξεκίνησε…
Γνωρίζω τον Χάρη από τότε που ήταν μικρό παιδί. Είμαστε οικογενειακοί φίλοι με τους γονείς του. Παρακολουθούσαμε την γρήγορη επιστημονική ...
Νίκος Τσούλιας*: Αλλάζουμε δήμαρχο στην Αθήνα ΤΩΡΑ!
Ένας διάλογος – αποκάλυψη. Ο Χάρης Δούκας παρουσίασε σαφείς και ολοκληρωμένες προτάσεις σε κάθε ενότητα του debate των υποψήφιων δημάρχων ...
Νίκος Τσούλιας*: Απόπειρα προσέγγισης των κοινωνικών διεργασιών
Προφανώς είναι δύσκολη μία τέτοια προσπάθεια. Πολλές από τις βεβαιότητες, που υπήρχαν στη μεταπολίτευση, έχουν «χαθεί» από την περίοδο της ...
Νίκος Τσούλιας*: Ναι, ο Χάρης Δούκας ανοίγει δρόμους
Ο Χάρης Δούκας είναι νικητής. Ανοίγει δρόμους για την Αθήνα. Φέρνει νέα πνοή στην πρωτεύουσά μας. Είναι μια φωνή από ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο Χάρης Δούκας είναι η «απάντηση» για την Αθήνα
Ο Χάρης Δούκας είναι εραστής της γνώσης και της έρευνας, της δημιουργικότητας και της πράξης. Εξελίχθηκε σε πανεπιστημιακό δάσκαλο στο ...
Νίκος Μαγκανάρης* – Νίκος Τσούλιας**: Υπάρχει πολιτική για το εκπαιδευτικό επάγγελμα;
Ας αναρωτηθούμε. Ποια ήταν η πολιτική των κυβερνήσεων για το εκπαιδευτικό επάγγελμα, για παράδειγμα, τα τελευταία είκοσι χρόνια; Ποια ήταν ...
Πάρις Βεντήρης* και Νίκος Τσούλιας**: Συζητώντας για το μεγαλείο του εκπαιδευτικού
Αν κάποιος ανατρέξει στο παρελθόν, θα διαπιστώσει ότι ποτέ ο εκπαιδευτικός δεν βρέθηκε σε ανάλογη δίνη εξελίξεων και ανακατατάξεων όπως ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, ένα ακόμα αντιμεταρρυθμιστικό μέτρο
Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών Από την εμπειρία της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών μετά την ...
Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (β μέρος)
Συνεχίζοντας το πρώτο μέρος του άρθρου και θέτοντας την απαραίτητη πολιτική εισαγωγή πρέπει να σημειωθούν τα εξής. Για να ερμηνευθεί ...
Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (α μέρος)
Δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε την Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μας βασικό μέλημα τόσο της άσκησης της πολιτικής μας ...
Νίκος Τσούλιας*: Όταν οι εικόνες Κασσελάκη και Μιχαηλίδου σκοτεινιάζουν την πραγματικότητα…
Το είδαμε κι αυτό. Οι εικόνες να πέφτουν η μία πάνω στην άλλη και να βγαίνει «σκοτεινιά». Πήγαν και οι ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο λαϊκισμός δημιούργησε τον ΣΥΡΙΖΑ, ο λαϊκισμός τον άλωσε!
Τίποτα στην πολιτική – όπως και στην κοινωνία - δεν είναι τυχαίο. Έχει τα αίτιά του και ως εκ τούτου ...
Νίκος Τσούλιας*: Τους πήρε το κόμμα!
Και ο κ. Στ. Κασσελάκης από το «πουθενά» τους πήρε το κόμμα! Η Αχτσιόγλου, που είχε στήριγμά της τον βασικό ...
Νίκος Τσούλιας*: Είναι άχρηστοι και επικίνδυνοι…
Είναι άχρηστοι… Να μην πάμε παλιά. Ας ξεκινήσουμε από τα Τέμπη, από την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή δεκάδων ανθρώπων, ...
Νίκος Τσούλιας*: Καλή και δημιουργική σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά
Ζούμε μια αλληλουχία τραγικών γεγονότων. Είναι η τραγωδία των Τεμπών με τον άδικο χαμό νέων ανθρώπων και με τους υπεύθυνους ...
Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (α μέρος)
Δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε την Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μας βασικό μέλημα τόσο της άσκησης της πολιτικής μας ...
Νίκος Τσούλιας*: 3η Σεπτέμβρη 1974 – Σύμβολο αγώνα και ελπίδας
Η «3η Σεπτέμβρη 1974» αποτελεί έναν σημαντικό πολιτικό σταθμό για τη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Συνδέεται με τη μακροβιότερη και ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (Β)
Με βάση το πλαίσιο του πρώτου μέρους του άρθρου μας, ένας Διευθυντής Σχολείου επωμίζεται έναν πολύ μεγάλο όγκο διοικητικών και ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (A)
Όταν ο Μαξ Βέμπερ, ο θεμελιωτής της σύγχρονης Κοινωνιολογίας τόνιζε ότι «το μέλλον ανήκει στη γραφειοκρατία», φαινόταν σαν μια αόριστη ...
Νίκος Τσούλιας*: Οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών συνδιαλέγονται;
Κάθε επιστήμη στα καταστατικά της στοιχεία περιλαμβάνει και την οριοθέτησή της σε σχέση με τις άλλες επιστήμες, οριοθέτηση μάλιστα που ...
Νίκος Τσούλιας*: Άσκηση γραφής, τρόπος ζωής
Αν η δυνατότητα της ομιλίας είναι το πρώτο βήμα του μικρού παιδιού για να αυτοδιαμορφώσει το «είδωλο του ανθρώπου», το ...
Νίκος Τσούλιας*: 6/8/1945 – Η μέρα που το αμερικανικό βομβαρδιστικό «Enola Gay» σκόρπισε τον θάνατο στη Χιροσίμα
Στις 6 Αυγούστου το 1945 το αμερικανικό βομβαρδιστικό αεροσκάφος «Εnola Gay» σκορπά τον θάνατο στη Χιροσίμα και δίνει ένα τέλος ...
Νίκος Τσούλιας*: Η κρίση και το σχολείο
Ναι μεν το σχολείο μαθαίνει τους νέους και τις νέες με γράμματα, με πολλά γράμματα, αλλά δεν τους μαθαίνει να ...
Νίκος Τσούλιας*: Όταν η πολιτική αντιδιαπαιδαγωγεί…
«Όσο οι διαφορές ανάμεσα σε παρατάξεις περιορίζονται σε επιλογές διαχείρισης, τόσο ευκολότερο θα γίνεται - σε συνδυασμό με την ιδιοτέλεια ...
Νίκος Τσούλιας*: Καλωσορίζουμε στον Τομέα Παιδείας τον Στέφανο Παραστατίδη!
Φίλες και φίλοι Χαιρετίζουμε και «καλωσορίζουμε» τον αγαπητό σύντροφο Στέφανο Παραστατίδη ως Κοινοβουλευτικό Υπεύθυνο του Τομέα Παιδείας. Με τον πλούσια ...
Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει και αξιοπρέπεια…
Θεωρώ ότι είναι αρνητική εξέλιξη η ένταξη – έστω «ελαχιστότατων» - στελεχών μας ή πρώην (;) στελεχών μας στο Υπουργείο ...
Γιώργος Γεωργακόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η Ελεύθερη επιλογή σχολείου οδηγεί στον αποχαρακτηρισμό της εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού!
Στις αξιόπιστες εκπαιδευτικές πολιτικές, στις πολιτικές που έχουν μεταρρυθμιστικό περιεχόμενο και μακρόπνοη προοπτική, πάντα υπάρχει μια μελέτη σκοπιμότητας, μια ανάλυση ...
Νίκος Τσούλιας*: Πολιτική και γνώση
Όταν, ως πρόεδρος της Ο.Λ.Μ.Ε. (1996 – 2003), πήγαινα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για θέματα εκπαίδευσης, πάντα έφευγα ...
Νίκος Τσούλιας*: Αντίο κύριε Τσίπρα
Η παραίτηση του κ. Τσίπρα από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί σίγουρα πολιτικό γεγονός, που επηρεάζει τις εξελίξεις το επόμενο ...
Νίκος Τσούλιας*: Ανοίγουμε διάλογο με τους Τομείς Παιδείας των άλλων Ευρωπαϊκών Σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων
Η πρόσφατη απόφαση του Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής να ανοίξει ουσιαστικό και διαρκή διάλογο με τους τομείς Παιδείας ...
Νίκος Τσούλιας*: Πενθούμε ως χώρα και ως λαός αλλά…
Πενθούμε για τραγικό χαμό δεκάδων ανθρώπων στο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου. Και πολύ σωστά. Αλλά… Μέχρι τώρα πολλά ναυάγια και ...
Νίκος Τσούλιας*: Εκλογικός στόχος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής είναι…
Το πολιτικό σκηνικό αλλάζει. Ο στείρος, διχαστικός και τοξικός διπολισμός Ν.Δ. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αποδομείται. Ό,τι γέννησε η οικονομική κρίση έχει ...
Νίκος Τσούλιας*: Δημοσκοπήσεις – εργαλεία ανάλυσης ή εργαλεία χειραγώγησης;
Οι δημοσκοπήσεις έχουν μπει για τα καλά στην ατζέντα της πολιτικής συζήτησης και της κομματικής αντιπαράθεσης, ιδιαίτερα κατά τις προεκλογικές ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο ωραιότερος περίπατος στην Αθήνα
Αν μένετε στην Αθήνα ή αν την επισκέπτεστε, υπάρχει μια ιδέα – πρόταση για τον ωραιότερο περίπατο. Στη διαδρομή του ...
Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει χωριστός κόσμος της ειδικής αγωγής;
Ενώ βιώνεις αυτάρεσκα μια αίσθηση ότι έχεις αρκετές εδραιωμένες θεωρήσεις για την εκπαίδευση, μια «καινούρια εικόνα» ανατρέπει τις βεβαιότητές σου ...
Νίκος Τσούλιας*: Εκπληκτικό που η ηγεσία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. βρήκε αμέσως τι φταίει!
Στην πρώτη επίσημη μετά τις εκλογές ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος βρισκόμαστε μπροστά σε μία έκπληξη ...
Νίκος Τσούλιας*: Μια πρώτη ματιά στο εκλογικό αποτέλεσμα
Μπορούμε να αποτυπώσουμε κάποιες πρώτες σκέψεις, κάποια συμπεράσματα με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου 2023. α) Είναι ισχυρή ...
Νίκος Τσούλιας*: Μια εικόνα από το μέλλον
Μια μαχητική συγκέντρωση, ένας εκπληκτικός πολιτικός αρχηγός, ένας Νίκος Ανδρουλάκης με πάθος, αγωνιστικός. Μια πολιτική εκδήλωση γεμάτη πίστη και ελπίδα ...
Νίκος Τσούλιας*: ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής – Αυτόνομη πορεία!
Η αυτόνομη πορεία του ΠΑΣΟΚ είναι και η πρώτη συνθήκη για τη δυναμική ανάπτυξή του και για την ανατροπή του ...
Νίκος Τσούλιας*: Από Υπουργείο Παιδείας σε Υπουργείο κατά της Παιδείας
Αν θέλουμε να κάνουμε μια συνολική αποτίμηση του κυβερνητικού έργου στην εκπαίδευση, μπορούμε να την αποδώσουμε ως εξής. Από το ...
Γιώργος Γεωργακόπουλος* και Νίκος Τσούλιας**: Σοσιαλδημοκρατία για μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική
Θέτουμε εξ αρχής τη βασική μας πολιτική θεώρηση. Για να διαμορφωθεί μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να είναι καρπός της ...
Νίκος Τσούλιας*: Αν αυτό είναι η αριστερά…
Όσοι ζήσαμε ενεργητικά και συμμετοχικά την πολιτική και τον δημόσιο βίο στη μεταπολίτευση, διαμορφώσαμε κάποιες αρκετά τεκμηριωμένες εκτιμήσεις για τη ...
Νίκος Τσούλιας*: Η εκδίκηση της χειρωνακτικής εργασίας
Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο προηγούμενο. Δεν ξέρω πού οφείλεται αυτή η παθογένειά μας. Δεν ξέρω αν αυτή η αντίληψη ...
Νίκος Τσούλιας*: Η χυδαιότητα του Λόγου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. φανερώνει την ουσία της πολιτικής του
Η υπόθεση με τον ευρωβουλευτή Γεωργούλη είναι αποκαλυπτική – όχι απλά και μόνο μιας κάποιας μεμονωμένης συμπεριφοράς αλλά μιας ολόκληρης ...
Νίκος Τσούλιας*: Λεύκωμα του Πανεπιστημίου Πατρών 1964–2021 – 50+7
Λιτός λόγος, αφήγηση μεστή, γεγονότα και πρόσωπα, δυσκολίες και ξέφωτα, στομώσεις και ξεπετάγματα είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο ο ...
Νίκος Τσούλιας*: Ω γλυκύ μου Έαρ…
Πάσχα χωρίς παιδικές μνήμες δεν υπάρχει! Έτσι κι αλλιώς μεγάλο μέρος της ζωής μας το διάγουμε με την παιδική μας ...
Νίκος Τσούλιας *: Δεν ξεχνάμε το τραγικό γεγονός στα Τέμπη!
Η χειρότερη στάση και συμπεριφορά μας απέναντι στο δραματικό γεγονός των Τεμπών θα ήταν να ξεχάσουμε την τραγικότητά του, τις ...