Νίκος Τσούλιας*: Βιβλιολογίες για το διάβασμα
Ένας ολόκληρος κόσμος τα βιβλία. Όλα τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα όπου γης και όπου χρόνου, ...
Νίκος Τσούλιας*: Πολιτικά και κοινωνικά περίεργα, και όχι μόνο
Υπάρχουν φαινόμενα ή και επαναλαμβανόμενα γεγονότα στην πολιτική και στην κοινωνική ζωή που προκαλούν απορίες, που δεν μπορούν να εξηγηθούν ...
Νίκος Τσούλιας*: Μήπως έχουμε ασπαστεί την ιδεολογία της βίας;
Ποτέ δεν έλειψε η βία από την «ιστορία» ούτε και από κάθε σύγχρονη κοινωνία. Είναι τόσο ισχυρή η δράση της, ...
Νίκος Τσούλιας*: Οι λέξεις και οι … λέξεις της σιωπής
Ο λόγος, οι λέξεις, οι έννοιες, τα νοήματα, οι ερμηνείες είναι η μεγάλη κατάκτηση του μακρινού προγόνου μαςˑ μας έβγαλαν ...
Νίκος Τσούλιας*: Πολιτικές απρέπειες γκρίζας υποκουλτούρας
Απρέπειες στην πολιτική και στην κοινωνική ζωή πάντα γίνονται – απλώς σήμερα παραγίνονται. Είναι απτό δείγμα μιας υποκουλτούρας απαξίωσης του ...
Νίκος Τσούλιας*: Όταν οι νέοι γράφουν ιστορία
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1973 υπήρξε μείζον ιστορικό γεγονός για τη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Αναμφισβήτητα ήταν ...
Νίκος Τσούλιας*: Η συνάντηση Πρίαμου και Αχιλλέα
«Εμπήκε ο μέγας Πρίαμος χωρίς να τον νοήσει αυτού κανείς, και άμ’ έφθασε σιμά στον Αχιλλέα, τα γόνατά του αγκάλιασε ...
Νίκος Τσούλιας*: Η φρίκη του πολέμου στη μάχη της Υπρ
Όταν επιδίδεσαι στην ψυχαγωγία του τουρισμού, τα ταξίδια δεν είναι μόνο ταξίδια γεωγραφίας και τόπων αλλά και ταξίδια ιστορίας και ...
Νίκος Τσούλιας*: Αγώνας για Μορφωτικό Κοινωνικό Κίνημα, για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για ανθρωπιστική εκπαίδευση, για εκπαιδευτικό – παιδαγωγό [Βίντεο]
Παραθέτουμε την ομιλία του Νίκου Τσούλια στην εκδήλωση που διοργανώθηκε για τα 100 χρόνια της ΟΛΜΕ, στην Τεχνόπολη του Δήμου ...
Νίκος Τσούλιας*:Η Αθήνα αλλάζει…
Η Αθήνα αλλάζει. Μετασχηματίζεται όλο και πιο γρήγορα, όλο και πιο έντονα. Μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ήδη έχει μεταμορφωθεί. Έχουν ...
Νίκος Τσούλιας*:Του Φθινοπώρου οι τόσο ξεχωριστές ομορφιές
Απαλό άγγιγμα της εποχής, ηλιαχτίνες όλο και πιο πλαγιαστές, καλοκαιρινές θερμοκρασίες φευγάτες, ουρανοσυννεφιές όλο και πιο συχνές, γλυκιά προσμονή για ...
Νίκος Τσούλιας*: Κι όμως, πρέπει να διδασκόμαστε από την ιστορία
Ας δούμε συνοπτικά σημαντικά γεγονότα της ιστορίας, όπως προσδιορίζονται σε ένα έξοχο βιβλίο το «Επτά πόλεμοι, τέσσερις εμφύλιοι, επτά πτωχεύσεις, ...
Νίκος Τσούλιας*: Και τώρα face control στον ΣΥΡΙΖΑ…
Τουλάχιστον δεν πλήττουν. Είναι προσωρινά χορτασμένοι από τα εσωτερικά τους αλλά και ανικανοποίητοι παρά την πληθωρική εσωστρέφεια τους και τα ...
Νίκος Τσούλιας*: Μαύρη σκιά του παρελθόντος για το μέλλον;
Ανούσια έκθεση ιδεών, φληναφήματα δίκην καλολογικών στοιχείων, επιτηδευμένη γραφή ζυγιασμένων λέξεων, έννοιες με βαρύ φορτίο χωρίς πολιτικό περιεχόμενο, ακατάσχετη ηθικολογία, ...
Νίκος Τσούλιας*: Σημαντική πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Παρακολουθούμε ένα θέατρο του παραλόγου. Σε ένα μείζον και ιστορικής σημασίας εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα, αυτό της Τεχνητής Νοημοσύνης ...
Νίκος Τσούλιας*: Πόσο γοητευτικό το ταξιδεύειν…
Είναι άραγε απομεινάρι, αταβισμού χνάρι η βαθιά επιθυμία μας να μετακινούμαστε στους τόπους, να κυλάμε και εμείς εικόνες και παραστάσεις ...
Νίκος Τσούλιας*: Το γράψιμό μου, ένα πανέμορφο υφάδι της ζωής μου
Πολλά είναι τα νήματα με τα οποία υφαίνουμε τη ζωή μας, άλλα φανερά και συστηματικά και άλλα αδιόρατα και σποραδικά ...
Νίκος Τσούλιας*: Κραταιά και διαχρονικά τα αρχέτυπα των αρχαίων Ελλήνων
Γεμάτη αντιφάσεις η σχέση μας με την αρχαία Ελλάδα. Καμαρώνουμε με υπερβολική έπαρση για τον πολιτισμό της αρχαιότητάς μας, αλλά ...
Νίκος Τσούλιας*: UNESCO – Έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής για το Μέλλον της Εκπαίδευσης [Ολόκληρη η Έκθεση της UNESCO]
Παρουσιάστηκε η έκθεση της UNESCO «Reimagining Our Futures Together: A New Social Contract for Education» από το ΙΝΕ/ ΓΣΕΕ στις ...
Νίκος Τσούλιας*: Κάτι νέο γεννιέται…
Τέλμα παρατεινόμενο, πολιτική ακινησία, σκανδάλων και διαφθοράς κυριαρχία, παραίτηση και απογοήτευση, κομματικός κατακερματισμός, κινήσεις κορυφής με γεύματα “ανησυχούντων” για τη ...
Νίκος Τσούλιας*: Ποιος, ο γνωστός Τσίπρας;
Επιχειρηματικοί κύκλοι και η χωρίς όρια φιλοδοξία ενός πολιτικού που εξέθρεψε τον λαϊκισμό σε υπέρτατη πολιτική επιλογή και εξέφρασε τα ...
Νίκος Τσούλιας*: Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών 2025 – Μαζί για τους εκπαιδευτικούς, μαζί για το αύριο
Δημιουργία δυναμικής για τους εκπαιδευτικούς και ένα καλύτερο μέλλον για όλους Η Διεθνής Οργάνωση των Εκπαιδευτικών (Education International) μετά τις ...
Νίκος Τσούλιας*: UNESCO – Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών 2025 – Η συνεργασία είναι το κλειδί για την ευημερία των εκπαιδευτικών
Η UNESCO, που προωθεί εδώ και πολλές δεκαετίες εκ μέρους του ΟΗΕ, τη συνεργασία στην εκπαίδευση, στην επιστήμη, στον πολιτισμό ...
Νίκος Τσούλιας*: Σκέψεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, και όχι μόνο…
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει αναγάγει το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως το μείζον ή και ως το μοναδικό ...
Νίκος Τσούλιας*: Κουβέντες ξανά και ξανά για το Εθνικό Απολυτήριο, χωρίς νόημα
Η μεθοδολογία συζήτησης ενός εκπαιδευτικού θέματος καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την όλη θεώρησή του και τον τελικό προσδιορισμό του. Το ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Συνδικαλισμού εγκώμιον
Υπάρχει μια τάση απαξίωσης των κοινωνικών θεσμών, που εξηγείται από την αντίληψη της γενικότερης αμφισβήτησης της πολιτικής, και εδώ υπεισέρχεται ...
Νίκος Τσούλιας*: ETUCE – Υπεράσπιση της ψηφιακής κυριαρχίας και των δημοκρατικών αξιών της Ευρώπης έναντι των πιέσεων απορρύθμισης των ΗΠΑ
Η δημόσια εκπαίδευση δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τα χρόνια και ουσιώδη προβλήματά της (υποχρηματοδότηση, εμπορευματοποίηση, ιδιωτικοποίηση, έλλειψη μεταρρυθμιστικού σχεδίου, ...
Νίκος Τσούλιας*: Λογοτεχνικό διαμάντι “Η Φόνισσα” του Παπαδιαμάντη
Ναι, θεωρώ αυτό το πνευματικό δημιούργημα ως ένα διαμάντι της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ως σταθμό στον κόσμο των Γραμμάτων μας, ως ...
Νίκος Τσούλιας*: Θαυμάζω τη δασκάλα!
Αναφέρομαι στη δασκάλα, γιατί εκτιμώ ότι μάλλον αυτή (και όχι ο δάσκαλος) διδάσκει και διαπαιδαγωγεί τα παιδιά του Δημοτικού των ...
Νίκος Τσούλιας*: Η ιστορική Συναίνεση του Σαντιάγο θέτει τους εκπαιδευτικούς στο επίκεντρο του εκπαιδευτικού μετασχηματισμού
Η Παγκόσμια Σύνοδος Κορυφής για τους Εκπαιδευτικούς, που έγινε πρόσφατα στο Σαντιάγο της Χιλής, διαμόρφωσε ένα πλαίσιο δράσης με έξι ...
Νίκος Τσούλιας*: Σημαντικά περιστατικά από την προεδρία μου στην ΟΛΜΕ
Μάλλον δεν αφορούν στοιχεία της βασικής συνδικαλιστικής δράσης, αλλά έχουν ειδικές αναφορές και μια καθαρά προσωπική διάσταση, που για εμένα ...
Νίκος Τσούλιας*:Αυτή η φοβερή ιδιότητα του μαθητή…
Το γεγονός ότι η μαθητική ιδιότητα είναι μια κατάσταση διαχρονική και καθολική, ότι αφορά ένα συστατικό μέρος της ζωής μας ...
Νίκος Τσούλιας*: Σήφης Μπουζάκης, Μιχάλης Κασσωτάκης – Δύο εμβληματικές Μορφές της Εκπαίδευσης
Αν αναρωτηθούμε για ποιους λόγους δεν μπορεί να γίνει σήμερα μία σύγχρονη δημοκρατική μεταρρύθμιση στο σχολείο, ένας από τους λόγους ...
Νίκος Τσούλιας*:Το αιώνιο βιβλίο, το αιώνιο ερώτημα
Μου είχε γίνει έμμονη ιδέα. Το αιώνιο βιβλίο. Μπορώ να το ξεφυλλίσω; Θέλω να μάθω! Ο κόσμος είναι εδώ μέσα; ...
Νίκος Τσούλιας*: Οι ηγέτες της εκπαίδευσης ζητούν επείγουσα δράση για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας κρίσης στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού
Η κρίση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος είναι κρίση της εκπαίδευσης, είναι κρίση της παιδείας και της πολιτικής. Δυστυχώς το πρόβλημα όχι ...
Νίκος Τσούλιας*: Η δική μας Παναγιά
Να δώσω προκαταρκτικές εξηγήσεις για τον τίτλο. Όχι δεν έχει κάποια επωνυμία – κάποιο επίθετο ή κάποια ισχυρή τοπική αναφορά ...
Νίκος Τσούλιας*: Φαντασιώσεις, που ξεγελούν τον χρόνο, που ομορφαίνουν τη ζωή
Κάθε φορά, εδώ και πολλά χρόνια, τα καλοκαίρια, που πήγαινε στο πατρικό του σπίτι στο χωριό, είχε μια αγαπημένη συνήθεια ...
Νίκος Τσούλιας*: Μπορούμε να καλλιεργούμε την αγάπη
Αν η βαρύτητα ή το βαρυτικό πεδίο συνέχει τον μακρόκοσμο και έχουν αποφασιστικό ρόλο για την εξέλιξη του Σύμπαντος, είναι ...
Νίκος Τσούλιας*: Ξεχασμένα σημειώματα στα βιβλία μου
Όταν περνάς ώρες και ώρες και κάθε ημέρα διαβάζοντας βιβλία, μόνιμος εραστής τους, όταν είσαι τόσο συχνά σε μέθεξη με ...
Νίκος Τσούλιας*: Μια κυβέρνηση βαθιάς διαφθοράς
Ζούμε παρακμιακές εποχές. Η χώρα μας βρίσκεται σε βαθιά σκοτάδια. Από τις Υποκλοπές και την τραγωδία των Τεμπών μέχρι σήμερα ...
Νίκος Τσούλιας*: Πόση επικοινωνιακή πολιτική μπορεί να έχουν οι υπουργοί Παιδείας;
«Η αναβάθμιση των σχολείων μας σε όλη τη χώρα, δεν είναι πολυτέλεια, αλλά υποχρέωση απέναντι σε κάθε παιδί, κάθε οικογένεια, ...
Νίκος Τσούλιας*: Είναι όλοι οι πολιτικοί το ίδιο;
Πρόκειται για μια γενική και ουσιαστική κατηγορία, που απευθύνουν οι πολίτες και ιδιαίτερα οι νέοι προς τις πολιτικούς, ότι είναι ...
Νίκος Τσούλιας*: Τα νησιά δεν είναι η πιο όμορφη ιδέα της Φύσης;
Τι ακριβώς είναι τα νησιά, ποια είναι η καταγωγή τους και ποιος ο σκοπός τους; Αν απλά χώρισαν κάποια στιγμή ...
Νίκος Τσούλιας*: Τα καφενεία στα χωριά κάποτε…
Τον χειμώνα η εικόνα των καφενείων στα χωριά στους παλιότερους καιρούς ήταν «εσωτερική» – γεμάτα κόσμο κατά παρέες, ζέστη από ...
Νίκος Τσούλιας*: Όνειρα και φοβίες για το μεγάλο της ζωής ταξίδεμα
Ένα όνειρο ήταν κι αυτό, περίεργο όνειρο. Δεν το έπλαθα μόνος μου. Μάζευα υλικά απ’ δω και από κει, από ...
Νίκος Τσούλιας*: Ζυμωμένη με θάλασσα και πέτρα η Ελλάδα
Όχι δεν εννοώ την ποσότητα αυτών των στοιχείων της φύσης, της θάλασσας και της πέτρας, γιατί πράγματι όπως και αν ...
Νίκος Τσούλιας*: Πλιάτσικο στο δημόσιο χρήμα – Πικρά ερωτήματα των ημερών
Τα όσα προκλητικά βλέπουμε στο νέο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ καταδεικνύουν με τον πιο απόλυτο τρόπο την εξουσιαστική αντίληψη της κυβέρνησης ...
Νίκος Τσούλιας*: Η Ελλάδα της θάλασσας…
Οι περισσότεροι Έλληνες ζουν και αναπνέουν απ’ αυτή. Έχουν μια σχέση ζωής μαζί της. «Το αίμα μας είναι αλμυρό. Η ...
Νίκος Τσούλιας*: Δυστοπική εικόνα σχολείου από το …σημερινό μέλλον
Ας δούμε δύο εικόνες του μέλλοντος σήμερα, όπως δημοσιεύτηκαν σε έγκυρες ιστοσελίδες. Η πρώτη είναι από τη δυτική Ευρώπη. «Το ...
Νίκος Τσούλιας*:Ταραγμένος κόσμος, κόσμος πολέμου…
Οι πόλεμοι καλά βαστούν. Σκοτώνονται άνθρωποι άμαχοι, μικρά παιδιά. Ξεριζώνονται οικογένειες, για να πάνε στο άγνωστο. Οι οικονομίες των χωρών ...
Νίκος Τσούλιας*: Ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι γνωρίζουμε όλες τις πτυχές του διαβάσματος;
Το διάβασμα είναι μια κρατούσα εικόνα στις εποχές μας, με κοινωνική, εκπαιδευτική, πολιτισμική και προσωπική εδραίωση. Έχει βαθιές ρίζες στην ...
Νίκος Τσούλιας*: Φως μες στο σκοτάδι…
Όλοι ονειρευόμαστε, όλοι νοσταλγούμε (χωρίς να την έχουμε καν βιώσει!) αυτή την εικόνα, γιατί ξέρουμε ότι στη ζωή υπάρχει πολύ ...
Νίκος Τσούλιας*: Μπορούν να συλλειτουργήσουν λογοτεχνία, επιστήμη, τέχνη, φιλοσοφία, πολιτική; (B’ μέρος)
(Α’ μέρος εδώ) Ως προς το ερώτημα που έχει τεθεί, θα γίνω συγκεκριμένος. Δεν μπορούμε να ασκούμαστε πέραν του ειδικού ...
Νίκος Τσούλιας*: Μάθημα Παιδείας και Δημοκρατίας από τη ΔΟΕ το 1928
Έχουν περάσει μόλις έξι χρόνια στην ιστορική πορεία της η Διδασκαλική Ομοσπονδία και έχει να αντιμετωπίσει τα εσωτερικά προβλήματα στις ...
Νίκος Τσούλιας*: Μπορούν να συλλειτουργήσουν λογοτεχνία, επιστήμη, τέχνη, φιλοσοφία, πολιτική; (Α’ μέρος)
Η απαρχή αυτής της νοοτροπίας ξεκινάει κάπου στο λύκειο. Σε αυτό το θεσμό πρέπει να επιλέξεις, μάλλον και από την ...
Νίκος Τσούλιας*: Μήπως πρέπει να γνωρίσουμε την αρχαία ελληνική Γραμματεία;
Είναι γνωστή η ελλειμματική σχέση, που έχουμε με την αρχαία ελληνική γραμματεία. Η μόνη επαφή που έχουν οι περισσότεροι Έλληνες ...
Νίκος Τσούλιας*: Ποιο μπορεί να είναι το κοινό όραμα των ανθρώπων;
Πολύπλοκη και γεμάτη δυσκολίες η ζωή. Κάθε μέρα καινούργια ζητήματα, προβλήματα κάθε στιγμή, κοινωνικές αναθεωρήσεις χωρίς σταματημό, εθνικές και διεθνείς ...
Νίκος Τσούλιας*: Τι σημαίνει ο αυταρχισμός του κ. Μητσοτάκη προς τους εκπαιδευτικούς;
Ζούμε ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο για τα τελευταία πενήντα χρόνια στον χώρο της εκπαίδευσης. Ο πρωθυπουργός της χώρας απειλεί ξανά και ...
Νίκος Τσούλιας*: Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς διάλογο;
Μπορούμε να ξεκινήσουμε από μια απλή και απόλυτα καθολική παραδοχή. Χωρίς τον διάλογο δεν μπορεί να υπάρξει δημόσια ζωή ούτε ...
Νίκος Τσούλιας*: Δολοφονούν τους Παλαιστίνιους στη Γάζα
Τα «άρματα του Γεδεών» πρέπει να ηττηθούν! Γενοκτονία στις ημέρες μας σα να είναι εποχές μακρινές και σκοτεινές; Ανθρωπιστική κρίση ...
Νίκος Τσούλιας*: Μπορούμε να συζητήσουμε για την παιδεία;
Ζητάμε από τη θεσμική εκπαίδευση να δώσει απαντήσεις σε μείζονα κοινωνικά ζητήματα της εποχής, πέραν της μετάδοσης της γνώσηςˑ και ...
Νίκος Τσούλιας*: Τι μυστήριο αυτή η έμπνευση…
Την αποζητούμε όλοι μας, για να νιώσουμε ένα μεγαλείο, να γευθούμε την ομορφιά του εαυτού μας, να θαυμάσουμε το ξεπέταγμα ...
Νίκος Τσούλιας*: Κρίσιμες όψεις της Γνώσης (μέρος Β’)
(συνέχεια από το A΄ μέρος) Η σημερινή μεταβατική τεχνολογική περίοδος νομιμοποιεί μόνο εκείνη τη γνώση που οδηγεί στο μηχανικό θρίαμβο, ...
Νίκος Τσούλιας*: Κρίσιμες όψεις της Γνώσης (μέρος Α’)
Το ζήτημα της Γνώσης είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του ανθρώπου όπου γης και όπου χρόνου. Γνώση για ...
Νίκος Τσούλιας*: Όσο θα μπορώ να γράφω και να διαβάζω…
Πάντα σκεφτόμαστε το μέλλον, το κοντινό και το μακρινό, πιο πολύ το μακρινόˑ σε αυτό δεν σχεδιάζουμε τις μεγάλες μας ...
Νίκος Τσούλιας*: Μόνη πολιτική με προοπτική η απόλυτη ρήξη με τη Ν.Δ.
Θεωρώ ως κοινό τόπο αναφοράς το γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία έχει αλλάξει, έχει μετασχηματιστεί από τις μνημονιακές πολιτικές, από ...
Νίκος Τσούλιας*: Προστατευτισμός vs παγκοσμιοποίησης: η περίπτωση του Τραμπ
Οι εθνικές κοινωνίες και οικονομίες στη νεοτερικότητα ήταν πάντα διεθνοποιημένες. Το εμπόριο και οι μετακινήσεις πολιτών και πληθυσμών ήταν πάντα ...
Νίκος Τσούλιας*: Πού να στείλω αυτό το Γράμμα;
Μικρέ παλιέ, φίλε μου, Που να ‘ξερες ότι θα έλθουν καιροί που θα είσαι μόνος στην πλατεία, γιατί το μικρό ...
Νίκος Τσούλιας*:Το έλλειμμα της εξωστρέφειας της εκπαίδευσής μας και η UNESCO
Είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος της UNESCO για την προαγωγή του πολιτισμού, της παιδείας, της τέχνης και φυσικά της δημοκρατίας, ...
Νίκος Τσούλιας*: O Van Gogh και το βιβλίο…
Όταν η τέχνη “συναντά” το βιβλίο, σπουδαία έργα δημιουργίας ξεπηδούνε. Όταν δεν δε η τέχνη υπηρετείται από τον Βαν Γκογκ, ...
Νίκος Τσούλιας*: Πώς μπορούμε να κάνουμε μια σύγχρονη, δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;
Εδώ και αρκετά χρόνια παρακολουθούμε ένα παράδοξο. Αλλεπάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις των κυβερνήσεων στην εκπαίδευση, οι οποίες μάλλον δημιουργούν περισσότερα προβλήματα ...
Νίκος Τσούλιας*: Είναι δυνατόν να θολώνουμε την πολιτική μας;
Όταν το κόμμα μας, το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, αξιοποιεί τα ίδια πολιτικά πρόσωπα που αξιοποιεί και ο Μητσοτάκης και η ...
Νίκος Τσούλιας*: Μαζί μου κάθε μέρα με εφόδια, με όμορφα εφόδια
Κάθε μέρα είναι γιορτή ζωής, πάντα γενναιόδωρη, σου χαρίζει του ουρανού και της γης τα δώρα, της κοινωνίας και των ...
Νίκος Τσούλιας*: Η Τέχνη και η Μεγάλη Εβδομάδα
Δεν θα μπορούσε η Τέχνη να μην εντρυφήσει στο θείο δράμα, στα ιερά και άγια πάθη. Εδώ έρχεται και επανέρχεται ...
Νίκος Τσούλιας*: Να εξοικειωθούμε με το θάνατο!
Όταν ο άνθρωπος στα πρώτα χρόνια της ζωής του ξεφεύγει από την πράγματι ζωώδη κατάσταση και αρχίζει να εξανθρωπίζεται από ...
Νίκος Τσούλιας*: Το Πάσχα σε παλιά Αναγνωστικά!
Τα Αναγνωστικά, τι ήταν τότε; Ο "κόσμος όλος" για τις μικρές κοινωνίες των αγροτικών χωριών. Ένιωθες ότι όλα τα σχολεία ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο πόθος της Γνώσης μέσα σε ένα ανεκπλήρωτο Όνειρό μου
Μικρές σταγόνες των ονείρων μου, που δεν φαίνονται να αποικίσουν τον κόσμο της πραγματικότητας. Τα ταξίδια σου δίνουν τόσες δυνατότητες, ...
Νίκος Τσούλιας*: Κι όμως υπάρχει ρεύμα σκοταδισμού!
Συνωμοσιολογίες, ψευδοεπιστήμες, θρησκοληψίες είναι στο προσκήνιο και μάλιστα καταδεικνύεται ότι ενισχύονται από το διαδίκτυο. Σε αντίθεση με την κυριαρχία της ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο απολογισμός μου ως Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ. (2019 – 2025)
Δράσαμε σε ένα πολιτικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, στο οποίο κυριαρχούσε η νεοφιλελεύθερη ατζέντα της κυβέρνησης της Ν.Δ. Η πολιτική της ...
Νίκος Τσούλιας*: Ένα όμορφο ταξίδι ποτέ δεν τελειώνει…
Στην τελευταία τηλεδιάσκεψη της Ολομέλειας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ παρουσίασα έναν συνολικό απολογισμό της θεσμικής λειτουργίας μου ...
Νίκος Τσούλιας*: Τι θέλουν οι μαθητές και οι μαθήτριες από τον / την εκπαιδευτικό;
Από την πρώτη μέχρι την τελευταία ημέρα στην εκπαιδευτική σου καριέρα, ανάμεσα στα άλλα ζητήματα που σε απασχολούν, είναι και ...
Νίκος Τσούλιας*: Καταλυτικός ο ιστορικός ρόλος της ΟΛΜΕ για τη Δημόσια Παιδεία
Αναφέρομαι στη δεκαετία 1993-2003, που είχα και θεσμικό ρόλο. Αυτή την περίοδο έχουμε σημαντικές εκπαιδευτικές εξελίξεις και ανατροπές σε βασικά ...
Νίκος Τσούλιας*: «δια να μεταδώση και αυτού το σύστημα της αλληλοδιδακτικής»
Η εκπαίδευση κατά την Ελληνική Επανάσταση 1821-1827 Έρευνα – Παρουσίαση: Δαυίδ Αντωνίου Βουλή των Ελλήνων, Αθήνα: 2002 Γενικά δεν διαβάζουμε, ...
Νίκος Τσούλιας*: Η Χάρτα του Ρήγα, ένα εμβληματικό έργο
«Ετελείωσεν ήδη και η ελληνική της Ελλάδος δωδεκάφυλλος Χάρτα του Κυρ - Ρήγα και πωλείται δημοσίως, τόσων εδώ εις Βιένναν, ...
Νίκος Τσούλιας*: Ο υπουργός της μιας ημέρας και η ύβρις απέναντι στην Κύπρο
Μια απεγνωσμένη προσπάθεια για να διασωθούν τα ήδη χαμένα, η αξιοπιστία και η πάλαι ποτέ εκλογική απήχηση της κυβέρνησης της ...
Νίκος Τσούλιας*: Η Φυσική, Χημεία, η Βιολογία, η Γεωλογία δεν είναι μόνο μαθήματα
Η σχέση μας με τα μαθήματα της εκπαίδευσης είναι κάπως ιδιότυπη. Είναι μια σχέση θεσμική, υποχρεωτική και σχεδόν καθολική. Αλλά ...
Νίκος Τσούλιας*: Ένα σπίτι γεμάτο πνεύματα
Να υπάρχουν σπίτια γεμάτα πνεύματα. Σε κάθε σου βήμα κάποιο ή κάποια πνεύματα θα νιώσεις σαν κοιτάξεις προς τα εκεί, ...
Νίκος Τσούλιας*: Τα ποτάμια της οργής απαιτούν Δικαιοσύνη, τίποτα δεν τα σταματά
Να λοιπόν το εύρημα και η απλή αλήθεια. Ο κ. Μητσοτάκης, ο κ. Τριαντόπουλος και η κυβέρνηση ήξεραν για το ...
Νίκος Τσούλιας*: Επαίσχυντη συμπεριφορά του κ. Μητσοτάκη
Προκλητικός και ξεδιάντροπος για άλλη μια φορά εμφανίστηκε ο κ. Μητσοτάκης. Δεν αναγνωρίζει τις ευθύνες του. Τουλάχιστον δεν σιωπά. Να ...
Νίκος Τσούλιας *: Οι νεκροί του δυστυχήματος των Τεμπών ζητούν δικαιοσύνη!
Ο αγώνας των γονέων και των συγγενών για απονομή δικαιοσύνης στο δυστύχημα των Τεμπών το 2023, που αφορά τον άδικο ...
Νίκος Τσούλιας*: Όμορφες ιστορίες για τα βιβλία…
Ο κόσμος του βιβλίου και του διαβάσματος είναι ένα ολόκληρο σύμπαν, με ποικίλα χαρακτηριστικά στις διάφορες εποχές και στους διάφορους ...
Νίκος Τσούλιας*: Ποια θα είναι η προτελευταία σχέση μου με τα βιβλία;
Μιλάω για την προτελευταία, γιατί ποτέ δεν μπορούμε να ξέρουμε αν μια ενέργειά μας θα είναι η τελευταία. Γιατί την ...
Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Παρουσίαση του Βιβλίου «Αγώνες για τη δημοκρατία και την αλλαγή στην εκπαίδευση – Θέσεις, αντιθέσεις, δράσεις, συγκρούσεις, πρόσωπα» του Σήφη Μπουζάκη
Αγώνες για τη δημοκρατία και την αλλαγή στην εκπαίδευση Θέσεις, αντιθέσεις, δράσεις, συγκρούσεις, πρόσωπα. Σήφης Μπουζάκης (2024), Αθήνα: Κοινωνικό Πολύκεντρο, ...
Νίκος Τσούλιας*: Ανισότητες, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην πρόοδο
Οι ανισότητες αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα των σύγχρονων κοινωνιών. Φυσικά ήταν πάντα διαχρονικό πρόβλημα. Ήταν και είναι η μεγάλη πρόκληση ...
Νίκος Τσούλιας*: Η όμορφη ιστορία του σκύλου Χάτσικο
Αν με ρωτούσαν να αναφέρω τομείς στους οποίους η ελληνική κοινωνία έχει προοδεύσει πολύ και η συμπεριφορά των πολιτών είναι ...
Νίκος Τσούλιας*: Πώς μπορούμε να δούμε την Ακρόπολη;
Μπορεί κανένας να φανταστεί την Αθήνα χωρίς την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα; Μπορεί μια πόλη να ονομαστεί Αθήνα – γιατί ...
Νίκος Τσούλιας*: Μελετώντας την «Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 2024♦» (Μέρος Β’)
Οι εκπαιδευτικές πολιτικές κρίνονται στα σχολικά αποτελέσματα και όχι στις θεωρητικές εξαγγελίες και στις δημαγωγίες. Η σχετική Έκθεση είναι αποκαλυπτική ...
Νίκος Τσούλιας*: Μελετώντας την «Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 2024» (Μέρος A’)
Η κατανόηση της πραγματικότητας είναι το πιο βασικό στοιχείο – για να θυμηθούμε τον Σπινόζα – για την ελευθερία του ...
Νίκος Τσούλιας*: Μίμης Δομάζος, ένας μύθος του ελληνικού ποδοσφαίρου
Τον θαυμάζαμε όλα τα αγόρια στο μικρό χωριό μας στη μακρινή δεκαετία του 1960. Είχαμε πάντα μεγάλη αντιπαράθεση για το ...
Νίκος Τσούλιας*: «Αυτό είναι το σχολείο που τόσο χρόνια υπηρετούσα»;
«Αυτό είναι το σχολείο που τόσο χρόνια υπηρετούσα; Είμαι άραγε εγώ που …έχω χαθεί; Πώς έχει αλλοιωθεί ο προσανατολισμός του ...