Νομοσχέδιο Υπ. Παιδείας: Αναλυτικά οι διατάξεις που θα περιλαμβάνει για τις 3 βαθμίδες της Εκπαίδευσης

0

Η κατάθεση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας με διατάξεις και για τις 3 βαθμίδες της Εκπαίδευσης βρίσκεται πια στην τελική του ευθεία. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μας  το νομοσχέδιο έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ:

  • τη Δευτέρα24/02/2020 στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και
  • την Πέμπτη 27/02/2020 στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, ήταν να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ψήφισης του εν λόγω νομοσχεδίου πριν τα μέσα Μαρτίου 2020, κάτι που πιθανότατα δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί.

Το Σχέδιο Νόμου, μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει:

  • Στη διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης.
  • Στον θεσμό του Σχολικού Συμβούλου ή Συμβούλου Εκπαίδευσης, ανάλογα με την ονομασία που θα επιλεγεί.
  • Στην εισαγωγή νέων Θεματικών Ενοτήτων στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο.
  • Στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.
  • Στις συνέργειες των Ελληνικών με τα ξένα Πανεπιστήμια.
  • Στην Τράπεζα Θεμάτων.
  • Στις αλλαγές αναφορικά με το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
  • Στη διαδικασία των Πρυτανικών Εκλογών.

Με τα όσα έχουν μέχρι τώρα διαρρεύσει στον τύπο, είτε μέσω πληροφοριών , είτε μέσω δηλώσεων, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

Αναφορικά με την διαδικασία Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης
Είναι ένα από τα βασικότερα σημεία για τα οποία το Υπουργείο επείγεται περισσότερο απ΄ όλα λόγω στενότητας χρόνου ως προς την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δεδομένου ότι αυτή θα εκκινήσει με την επιλογή Σχολικών Συμβούλων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης και θα ακολουθήσει η επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων.
Για να αντιληφθούμε το πρόβλημα αρκεί να υπένθυμίισουμε ότι η τελευταία διαδικασία επιλογής Σχολικών Συμβούλων είχε διαρκέσει περί τους οκτώ (8) μήνες.
Εκτιμούμε λοιπόν, αν όλα πάνε καλά, ότι η διαδικασία επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων πιθανότατα να υλοποιηθεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

  • Ο θεσμός Σχολικού Συμβούλου
    Η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου ή Συμβούλου Εκπαίδευση
    ς, αναλόγως της ονομασίας που θα επιλεγεί, αφορά σε περίπου 800 θέσεις και μέσα στις αρμοδιότητες θα ευρίσκεται και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
  • Εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία
    Οι νέες θεματικές ξεκινούν πιλοτικά από τον Σεπτέμβριο και μεταξύ άλλων αφορούν:

    • Στον εθελοντισμό,
    • Τη σεξουαλική αγωγή,
    • Τις Πρώτες Βοήθειες
    • Την πρόληψη και προφύλαξη από φυσικές καταστροφές,
    • Στο σεβασμό στον άλλων και στην διαφορετικότητα.
  • Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία
    Δημιουργείται Δίκτυο Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα.

    Θα ιδρυθούν εν αρχή 24 Πρότυπα και 38 Πειραματικά σχολεία με δημόσια πρόσκληση για όλα τα σχολεία
    Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα εισάγονται με κλήρωση και στη Δευτεροβάθμια με εξετάσεις.
  • Συνέργειες των Ελληνικών με τα ξένα Πανεπιστήμια
    Ακούγεται ότι θα υπάρξουν αλλαγές στο πλαίσιο οργάνωσης των Αγγλόφωνων Προπτυχιακών Προγραμμάτων σπουδών, και στο πλαίσιο των Μεταπτυχιακών σπουδών.

    Τέλος Μαρτίου έρχονται 28 Πανεπιστήμια στη χώρα μας.
  • Επαναφορά Τράπεζας Θεμάτων – Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
    Η Τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί πιλοτικά από την Πρώτη Λυκείου.

    Θα έχουμε κάποιες διορθωτικές αλλαγές στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής.
    Θα συνυπολογίζεται σταδιακά η επίδοση του μαθητή και στις 3 τάξεις του Λυκείου.
  • Η διαδικασία των Πρυτανικών Εκλογών
    Θα ισχύσει η ηλεκτρονική ψηφοφορία στις πρυτανικές εκλογές και θα έχουμε αλλαγές στον τρόπο εκλογής του Πρυτανικού Συμβουλίου.

    Υποψηφιότητα για τη θέση του Πρύτανη και των Αντιπρυτάνεων θα θέτουν πρυτανικά σχήματα εν αντιθέσει με το υπάρχον σύστημα εκλογής από διαφορετικά ψηφοδέλτια.
  • Αναφορικά με τις νέες Δομές της Εκπαίδευσης
    Δεν έχει ξεκαθαρισθεί ακόμη έως τώρα, αν θα περιέχονται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο διατάξεις για Νέες Δομές Εκπαίδευσης (ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ) κι αυτό γιατί μαθαίνουμε ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιθυμεί να υπάρξει πληρέστερη αξιοποίηση και βελτιστοποίηση του υπάρχοντος σχεδίου αλλαγών που αφορούν στις Δομές.
    Το βέβαιο είναι ότι σε κάθε περίπτωση οι θεσμοί των ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ διατηρούνται πιθανόν με κάποιες αλλαγές στη λειτουργία τους, τις οποίες μένει να μάθουμε.
Share.

Comments are closed.