Γιάννης Μαγκριώτης*: Το «Oruc Reis», ο «Νικηφόρος Φωκάς», τα 8 μποφόρ στην ελληνική ΑΟΖ νότια του Καστελορίζου: μια ιστορία που πρέπει να μας ξυπνήσει

0

Το τουρκικό σεισμογραφικό –που πραγματοποιεί παράνομες έρευνες στα θαλάσσια οικόπεδα 4 και 5, βρέθηκε για 10 ώρες στην ελληνική ΑΟΖ, χωρίς να έχει εκδώσει Navtex, χωρίς να έχει πάρει άδεια– δοκίμαζε τα νεύρα μας.
Η κυβέρνηση έστειλε τη φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς», πραγματοποίησε σύσκεψη στου Μαξίμου, διαρρέοντας ταυτόχρονα την πληροφορία ότι το τουρκικό σκάφος παρασύρθηκε από τον κακό καιρό.
Οι Τούρκοι αγνόησαν το γεγονός, δεν έβγαλαν καμία ανακοίνωση και ο Τούρκος καπετάνιος, απαντώντας στο κάλεσμα του Έλληνα να απομακρυνθεί γιατί βρίσκεται στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, είπε πως βρίσκεται σε τουρκική υφαλοκρηπίδα.
Το τουρκικό πλοίο έπλεε σε διεθνή ύδατα όπου, δυνητικά και με βάση το δίκαιο της θάλασσας, η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ μας ανήκουν και με αυτήν την έννοια δεν έκανε κάτι παράνομο, εκτός από τις υποψίες που δημιουργούσαν τα απλωμένα καλώδια του ερευνητικού σκάφους.
Η χώρα μας ανέπτυξε τη μέγιστη κινητοποίηση σε στρατιωτικό και πολιτικό επίπεδο, δείχνοντας εκνευρισμό.
Η χώρα μας, εάν θέλει να αποφύγει το θερμό επεισόδιο και τον κίνδυνο απώλειας κυριαρχικών δικαιωμάτων στη θάλασσα, θα πρέπει άμεσα να ανακηρύξει την ελληνική ΑΟΖ στην ίδια περιοχή και να υπογράψει με την Κύπρο τη συμφωνία οροθέτησης των θαλασσίων ζωνών μεταξύ των δύο χωρών και στη συνέχεια να καλέσει τις χώρες που έχουμε αλληλοεπικαλυπτόμενες ΑΟΖ, δηλαδή την Τουρκία, την Αίγυπτο και τη Λιβύη, να συζητήσουμε τα μεταξύ μας θαλάσσια όρια.
Εάν δεν το αποδεχτούν, που είναι το πιο πιθανό, να ζητήσουμε την από κοινού προσφυγή στη Χάγη.
Για να υπερασπιστούμε αποτελεσματικά τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, πρέπει πρώτα να τα κατοχυρώσουμε, διαφορετικά θα υποστούμε μεγάλες απώλειες.
Οι εξελίξεις τρέχουν και πρέπει να το κάνουμε σήμερα – αύριο θα είναι αργά.

* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»

Πατήστε και δείτε όλα τα 120 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη

Share.

Comments are closed.