Γιάννης Μαγκριώτης*: Μια ανακοίνωση της Αττικό Μετρό για τη Θεσσαλονίκη και τρεις μεγάλες αλήθειες

0

Αγαπητοί φίλοι, παρότι καταλαβαίνω ότι τα πολιτικά κείμενα και κυρίως τα εξειδικευμένα δεν είναι ελκυστικά, θα επιμείνω γιατί αφορούν τη ζωή μας, την πόλη μας, τη χώρα – δηλαδή τον πραγματικό κόσμο.
Προχθές, με αφορμή την περιοδεία του Τσίπρα στην Κρήτη, έγραψα για τις ανάγκες, τις ευθύνες και τις αλήθειες των συγκοινωνιακών υποδομών του νησιού.
Σήμερα θα γράψω για την ανακοίνωση της Αττικό Μετρό ΑΕ, με την οποία μας γνωστοποιεί την προκήρυξη διαγωνισμού: «Με στόχο τη διερεύνηση των αναγκών ζήτησης μετακινήσεων και έργων υποδομής στην πόλη».
Η είδηση είναι θετικό γεγονός, παρότι έπρεπε να γίνει η προκήρυξη πριν από τουλάχιστον πέντε χρόνια, όπως προβλεπόταν από την προηγούμενη ανάλογη μελέτη του 1999, και φυσικά τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί.
Όμως θέλω να σημειώσω τις τρεις αλήθειες που αποκαλύπτει όποιος τη διαβάσει προσεκτικά.

  1. Η ευθύνη για τη μελέτη αυτήν ανήκει στον ΟΣΕΘ, την κρατική εταιρεία που δημιούργησε η κυβέρνηση το 2017, όταν κατήργησε τον ΣΑΣΘ, τον φορέα του συγκοινωνιακού σχεδιασμού της πόλης που είχε δημιουργηθεί το 2001.
    Γιατί δεν την κάνει ο ΟΣΕΘ που τόσο διαφήμισε τότε η κυβέρνηση; Απλούστατα ο ΟΣΕΘ, εκτός από τη διοίκηση, ποτέ δεν απέκτησε την αναγκαία στελέχωση που είχαν υποσχεθεί και είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος.
  2. Η ίδια η ανακοίνωση μας αποκαλύπτει ακόμη ότι η ανάλογη μελέτη έγινε το 1999 από τον ΟΡΘΕ, τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, και επί αυτής προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός της πρώτης γραμμής του μετρό το 2006, έστω και με τα τερατώδη λάθη που έγιναν τότε και ταλαιπωρούν το έργο και την πόλη ακόμη.
  3. Το 2011 έγινε επέκταση της συγκοινωνιακής μελέτης για να δημοπρατηθεί το έργο της γραμμής προς Καλαμαριά. Την ίδια περίοδο προκηρύχθηκαν οι μελέτες για την επέκταση του μετρό δυτικά, οι οποίες δεν συνεχίστηκαν μετά το 2012 και μέχρι σήμερα.

Τέλος, η ανακοίνωση κλείνει με τον χρόνο ανάθεσης της μελέτης που είναι 25 μήνες και το κόστος περίπου 3 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή πάνω από δύο χρόνια από σήμερα για να έχει ανάδοχο και σίγουρα τέσσερα χρόνια ακόμη για να ολοκληρωθεί.
Κλείνω με δύο σχόλια:

  • Εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς από τις ημερομηνίες που αναφέρει η σημερινή ανακοίνωση πότε έγιναν οι μελέτες, ποιο κόμμα ήταν κυβέρνηση και ποιοι ήταν οι αρμόδιοι.
  • Πότε θα ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή μελέτη για τις επεκτάσεις του μετρό δυτικά, πότε θα γίνουν οι μελέτες κατασκευής, πότε θα διασφαλιστούν οι πόροι και πότε μπορεί να λειτουργήσει το μετρό στη δυτική πλευρά της πόλης;

* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»

Πατήστε και δείτε όλα τα 81 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη

Share.

Comments are closed.