Θωμάς Ρίζος*: Μαζεύω

0

Μαζεύω: ρήμα, α ενικό, ενεστώτας.. Αν είσαι δάσκαλος ε; Ελπίδα… Μια λέξη  που έπαιξε με τα γράμματα  και έγινε λεπίδα. Λεπίδα στη διδασκαλική μας αξιοπρέπεια στην προσφορά μας στο δημόσιο σχολείο. Όταν τραβήχτηκε το πέπλο της δήθεν Αριστεράς αποδείχθηκε η πολιτική απάτη κι εσχάτη πλάνη απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ακόμη και όσοι δεν στηρίξαμε αυτή την κυβέρνηση, αναμέναμε κάτι καλύτερο  στην παιδεία. Το νέο νομοσχέδιο για την πρόσληψη των μόνιμων ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ήρθε να επιβεβαιώσει ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που παρόλο που εξαέρωσαν τις ειδικότητες μέσα στο δημοτικό σχολείο είναι καταπληκτικοί  στο θέατρο. Η στάση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης ήταν κατώτερη των περιστάσεων, κάποια κροκοδείλια δάκρυα βουλευτών της συμπολίτευσης καθώς και απλές διαπιστώσεις δεν προσέφεραν τίποτε.
Ποτέ σε όλα αυτά τα χρόνια δεν απαξιώθηκε τόσο εκκωφαντικά το βασικό πτυχίο. Εξάλλου τα γερά θεμέλια της απαξίωσης είχαν μπει ενάντια στο ολοήμερο σχολείο. Ένα σχολείο λάστιχο, υποβαθμισμένο ως εκεί που δεν πάει. Όταν μάλιστα μπαίνουν και προγράμματα “τσάντα στο σχολείο“, τότε μιλάμε για τον “Λαλάκη τον εισαγόμενο“…
Η έλλειψη διαλόγου και με τους μαθητές για το νέο λύκειο και με τους εκπαιδευτικούς για το νέο σύστημα προσλήψεων   των κυβερνώντων συναντήθηκε με την έλλειψη των υλικοτεχνικών υποδομών στα σχολεία, την εκτόπιση κάθε χρόνο χιλιάδων παιδιών από τους παιδικούς σταθμούς, την απουσία επαγγελματικού  προσανατολισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής πλήττεται από την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση. Να γίνει ουσιαστική αναβάθμιση των ΣΜΕΑ ώστε να καταστούν φορείς ποιοτικής εκπαίδευσης, να γίνει αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.Κ) και αύξηση  του αριθμού τους ώστε να βρίσκουν εκπαιδευτική διέξοδο μαθητές που δεν μπορούν να φοιτήσουν σε γυμνάσια. Μετά  τις φετινές παλινωδίες πρέπει να γίνει επανασχεδιασμός των διαγνωστικών και υποστηρικτικών υποδομών.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρατηρείται στασιμότητα, απαξίωση των ελληνικών πανεπιστημίων που ενώ έχουν πολλές δυνατότητες μένουν πίσω. Η επιστροφή του διακριτού ρόλου τηw τεχνολογικής εκπαίδευσης κρίνεται αναγκαία. Κάποιες αράδες δεν λύνουν τα προβλήματα, μπορούν όμως να θέσουν της βάσεις για ένα ΔΙΑΛΟΓΟ μεταξύ όλων αυτών που συναπαρτίζουν την εκπαίδευση μακριά από εμμονές και ιδεοληψίες. Χωρίς αναβάθμιση του κοινωνικού ρόλου του εκπαιδευτικού, χωρίς παροχή σύγχρονης εκπαίδευσης που θα ναι συνοδοιπόρος του μαθητή δεν γίνεται να πάμε μπροστά.
 Το ασαφές και θολό πλαίσιο που βάζει η ΝΔ καθώς και η εκκωφαντική σιωπή συνδικαλιστικών παρατάξεων που έδωσαν αβάντα στην τωρινή κυβέρνηση κάνουν αυτόματα κρίσιμη τη 3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών της ΔΗΣΥ Εκπαιδευτικών που ξεκινά σε λίγες ώρες στην Αθήνα. Εκεί θα πρέπει να δοθεί μια πολιτική θέση και πρόταση απέναντι στο μαρασμό της παιδείας. Η ΔΗΣΥ έχει αποδείξει ότι μπορεί. Το κάλεσμά της μάς αφορά όλους.
Ας κάνω μια χρονική αντικατάσταση στο Μαζεύω…. Χρόνος Αόριστος Μάζεψα…..

* Ο Θωμάς Ρίζος είναι αναπληρωτής δάσκαλος, και μέλος του Πανελλαδικού συμβουλίου της ΔΗΣΥ και μέλος της Συντονιστικής Γραμματείας της ΤΟ Άρτας του ΚΙΝΑΛ

Πατήστε και δείτε τα 6 προηγούμενα άρθρα του Θωμά Ρίζου

Share.

Comments are closed.