Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευελιξία των σχολείων στην επιλογή εκπαιδευτικών – Αξιολόγηση Πανεπιστήμια και Επενδύσεις στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

0

Τους στόχους της Νέας Δημοκρατίας  για την παιδεία περιέγραψε συνοπτικά ο πρόεδρος της Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην 83η Διεθνή Έκθεσης Θεσσαλονίκης, όπου μεταξύ άλλων προανήγγειλε:

  • Την αξιολόγηση σ’ όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας από Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας και από τα αποτελέσματα της  θα εξαρτάται και ένα μέρος της χρηματοδότησης των.
  • Τη θεσμοθέτησηαυτόνομων σχολείων, με μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού, την κατάρτιση προγράμματος σπουδών.
  • Τη θεσμοθέτηση ενός  πρότυπου σχολείου σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας.
  • Τη θεσμοθέτηση ελάχιστου ορίου βαθμολογίας  για την εισαγωγή των υποψηφίων  στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
  • Ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ακολουθούν αυτούσια τρία απόσπασματα της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη για την εκπαίδευση γενικότερα:
Το πρώτο:

«Στόχος τέταρτος: Παιδεία, που προετοιμάζει το μέλλον, παρακολουθώντας την οικονομία. Αυτό σημαίνει: Ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και άμεση χρήση της τεχνολογίας παντού. Σημαίνει σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Σύγχρονα προγράμματα και εγκαταστάσεις, σαφές και αξιόπιστο εξεταστικό σύστημα και ενημερωμένοι καθηγητές. Αξιολόγηση παντού. Και φοιτητές σε πανεπιστήμια αξιοκρατικά, ανταγωνιστικά, ανοιχτά στον κόσμο. Με ελευθερία πρόσβασης στη γνώση και στις ιδέες, αλλά όχι στην ανομία
Τοο δεύτερο:
«Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από πιο αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού, την κατάρτιση προγράμματος σπουδών. Να ξεφύγουμε επιτέλους από την τυραννία του ωρολόγιου προγράμματος. Με αξιολόγηση παντού, αλλά κυρίως με νέα αντικείμενα που θα διδάσκουν προγραμματισμό, τη γλώσσα του μέλλοντος, ήδη από το δημοτικό. Να αναπτύσσουν τα παιδιά μας όχι απλά ικανότητα στη στείρα παπαγαλία, αλλά κυρίως δεξιότητες, όπως η ομαδική δουλειά. Και ναι δεσμεύομαι για ένα πρότυπο σχολείο σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας. Γιατί η Παιδεία, η δημόσια παιδεία, παραμένει ο βασικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας. Και το παιδί που μεγαλώνει στη Μενεμένη πρέπει να ξέρει, ότι αν δουλεύει σκληρά, θα έχει τις ίδιες ευκαιρίες με αυτό που μεγαλώνει στο Πανόραμα.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση -αφού καταργήσουμε αμέσως την αντιμεταρρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ– θα καθιερώσουμε την αξιολόγηση όλων των Πανεπιστημίων από Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας και από αυτήν την αξιολόγηση θα εξαρτάται και ένα μέρος της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων. Και θα ορίσουμε ελάχιστο όριο για την είσοδο στην ανώτατη εκπαίδευση ώστε αυτοί που εισέρχονται να έχουν τα αναγκαία ελάχιστα προσόντα για να μπορούν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν. Σεβασμό στα χρήματα του φορολογούμενου σημαίνει ότι δεν μπορείς να πηγαίνεις και να γράφεις τρία και να έχεις την απαίτηση να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος την παιδεία σου σε ένα δημόσιο Πανεπιστήμιο.
»

Και το τρίτο
«Επενδύσεις στην εξωστρεφή βιομηχανία που παρά την πίεση άντεξε. Επενδύσεις σε logistics και εμπορευματικά κέντρα. Επενδύσεις στον ορυκτό μας πλούτο, στη διαχείριση των απορριμμάτων. Επενδύσεις στην υγεία, σε κέντρα φροντίδας ηλικιωμένων για όλη την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Επενδύσεις σε εξωστρεφή ιδιωτικά πανεπιστήμια, που θα φέρουν χιλιάδες φοιτητές από το εξωτερικό

Share.

Comments are closed.