Απόσυρση του Σχεδίου Νόμου για την Παιδεία και θεσμικό διάλογο ζητά το «Κίνημα Αλλαγής»

0

Χωρίς διάλογο και συναινέσεις επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας να περάσει και μάλιστα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, τις αλλαγές στις δομές του εκπαιδευτικού συστήματος, αναφέρει με ανακοίνωσή του το Κίνημα Αλλαγής αναφερόμενο στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο με τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
«Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει 113 άρθρα και χαρακτηρίζεται από ιδεοληψίες, ρεβανσιστικές λογικές και ρυθμίσεις αμφίβολης νομικής  ορθότητας (όπως θητείες, μη προσμέτρηση διδακτικής υπηρεσίας, μείωση θέσεων, αποκλεισμοί κλπ)» αναφέρει μεταξύ των άλλων.
«Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αγνοεί τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων. Με τις ρυθμίσεις που προωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα γίνεται πιο συγκεντρωτικό, ιεραρχικό και γραφειοκρατικό» τονίζει.
Αναφερόμενο στο θάμα της Ειδικής Αγωγής τονίζει Χαρακτηριστικά: «Ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή αντί να ενισχυθεί η λειτουργία των Κέντρων Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης ( ΚΕΔΔΥ), προβλέπεται η διάλυσή τους επιστρέφοντας έτσι στο ιατρικοκεντρικό μοντέλο και σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε ουσιαστικές διεπιστημονικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών. Πρόκειται για πισωγύρισμα δεκαετιών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής .Το κόστος θα το πληρώσουν γονείς , εκπαιδευτικοί και κυρίως οι μαθητές

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του «Κινήματος Αλλαγής»
«Ανακοίνωση Τομέα Παιδείας Κινήματος Αλλαγής  
Δυστυχώς για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέδειξε ότι δεν πιστεύει στο διάλογο, στη συναίνεση και στη συνεννόηση .
Χθες Παρασκευή, μέσα στη νύχτα, ο Υπουργός Παιδείας κατέθεσε για ψήφιση στην Βουλή το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» και μάλιστα με τη διαδικασία του επείγοντος .
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει 113 άρθρα και χαρακτηρίζεται από ιδεοληψίες, ρεβανσιστικές λογικές και ρυθμίσεις αμφίβολης νομικής  ορθότητας (όπως θητείες, μη προσμέτρηση διδακτικής υπηρεσίας, μείωση θέσεων, αποκλεισμοί κλπ) .  
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αγνοεί τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων. Με τις ρυθμίσεις που προωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα γίνεται πιο συγκεντρωτικό, ιεραρχικό και γραφειοκρατικό. Ο συγκεντρωτισμός αναδεικνύεται μέσα από τη συγχώνευση δομών και υπηρεσιών, όπως είναι η απορρόφηση από το ΠΕΚΕΣ των τμημάτων επιστημονικής καθοδήγησης, των σχολικών συμβούλων και των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ) . Τα ΚΕΣΥ ουσιαστικά καταργούν και συγχωνεύουν τα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), τα Κέντρα Συμβουλευτικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και τους Σταθμούς Συμβουλευτικής Νέων. Τα ΚΕΑ συνενώνουν τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, την αγωγή υγείας, τις σχολικές δραστηριότητες, τα πολιτιστικά και την περιβαλλοντική αγωγή κ.ο.κ.
Ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή αντί να ενισχυθεί η λειτουργία των Κέντρων Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), προβλέπεται η διάλυσή τους επιστρέφοντας έτσι στο ιατρικοκεντρικό μοντέλο και σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε ουσιαστικές διεπιστημονικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών. Πρόκειται για πισωγύρισμα δεκαετιών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής .Το κόστος θα το πληρώσουν γονείς , εκπαιδευτικοί και κυρίως οι μαθητές.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο λοιπόν αν ψηφιστεί και υλοποιηθεί θα επιδεινώσει τη συνολική λειτουργία της εκπαίδευσης.  
Η Εκπαίδευση αφορά το μέλλον της νέας γενιάς, είναι εθνικό θέμα και απαιτεί συναινέσεις και συνεννοήσεις.  
Εκφράζουμε  την απογοήτευσή μας για τη στάση του κ. Υπουργού Παιδείας και τον καλούμε, έστω και την τελευταία στιγμή,  να αποσύρει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να ξεκινήσει επιτέλους ένα θεσμικό διάλογο για όλα τα θέματα  της εκπαίδευσης
».

Share.

Comments are closed.