Δημ. Συνεργασία Εκπ/κών: Αυτοί που «διέλυσαν» το Ολοήμερο παριστάνουν ότι ενδιαφέρονται για τα παιδιά

0

Συνεχίζοντας την χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο και χωρίς όραμα, πολιτική της κυβέρνησης των συγκεκριμένη πρόταση της αναρμόδιας για θέματα εκπαίδευσης, υπουργού Θεανώς, η αναπληρώτρια υπουργός κοινωνικής αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, “ξεδίπλωσε” και αυτή το προσωπικό της όραμα για τον χώρο της Παιδείας, προσπαθώντας να πείσει την ελληνική κοινωνία πως μετά τις σπουδαίες παρεμβάσεις της στον τομέα βασικής ευθύνης της (μαρμελάδες στους πεινασμένους, γεμιστά στους φτωχοποιημένους και πίττες στους ενδεείς…), ήρθε η ώρα και των σχολείων να έρθουν σε επαφή με τις “πρωτοποριακές” της ιδέες!!

Η Υπουργός της Κυβέρνησης που διέλυσε το Ολοήμερο σχολείο οδηγώντας χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία και χιλιάδες μαθητές εκτός των ολοήμερων δομών, για να υλοποιήσει τις μνημονιακές της υπογραφές και δεσμεύσεις, εμφανίζεται να ενδιαφέρεται για την ελληνική οικογένεια που δεν έχει πού να αφήσει το παιδί της μέχρι τις 8 το βράδυ!!

Παραλείπει βέβαια να “ανησυχήσει” για το πού αφήνει η ελληνική οικογένεια το παιδί της που ως προνήπιο δεν βρίσκει θέση στο δημόσιο νηπιαγωγείο! Για το πώς θα προετοιμαστεί σωστά για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας το παιδί σχολικής ηλικίας που καταργήθηκε ο σταθερός  δάσκαλος του ολοήμερού του, που απομακρύνθηκαν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που το έφερναν σε επαφή με διάφορα εκπαιδευτικά αντικείμενα και που καταργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου του! Παραλείπει επίσης να “ανησυχήσει” για τα χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες που είναι χωρίς παράλληλη στήριξη καθώς και για τις οικογένειές τους!

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν διακατέχεται από λογικές στείρας άρνησης των πάντων ούτε από ιδεοληπτικές εμμονές πως τα προγράμματα που προέρχονται από χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ πρέπει να εξοστρακιστούν από την ελληνική πραγματικότητα. Πιστεύουμε επίσης ότι οι δομές των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) των Δήμων, έχουν να προσφέρουν και χρειάζονται βελτίωση και όχι κατάργηση. Είναι ξεκάθαρο βέβαια πως δεν αποτελούν εκπαιδευτικές δομές και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το έργο του σχολείου.

Η δήθεν πρόταση λειτουργίας των δομών ΚΔΑΠ σε συνέχεια του “κουτσουρεμένου” ολοήμερου σχολείου των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, δημιουργεί βάσιμες υποψίες πως ίσως στο μυαλό κάποιων υπάρχει η σκέψη μελλοντικής αντικατάστασης του ολοήμερου προγράμματος του σχολείου από δομές απασχόλησης παιδιών, σε συνεργασία με τους ΟΤΑ, με προσωπικό υποαπασχολούμενο, ελαστικά εργαζόμενο, διορισμένο με διαδικασίες που καμία σχέση δεν έχουν με τον αδιάβλητο τρόπο διορισμού στην εκπαίδευση, με πρόταξη της εντοπιότητας και στήριξη της με επιπλέον μοριοδότηση για τους δημότες της κάθε περιοχής ώστε να εξασφαλίζουν και οι τοπικοί άρχοντες μεγαλύτερη εκλογική πελατεία…

Η συγκεκριμένη πρόταση της αναρμόδιας για θέματα εκπαίδευσης, υπουργού Θεανώς Φωτίου είτε οφείλεται σε άγνοια των συνεπειών που μπορεί να έχει η εφαρμογή της (καθαριότητα σχολείων, φύλαξη των σχολικών χώρων κλπ) είτε σε προπομπό σκέψεων για ένα άλλο τοπίο στην εκπαίδευση, είναι απαράδεκτη, ανεφάρμοστη και επικίνδυνη. Ακόμα και αν δεν έχει τέτοιου είδους προθέσεις είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα πολιτικής λογικής και λειτουργίας όπου ο κάθε κυβερνητικός αξιωματούχος χωρίς καμία συζήτηση εξαγγέλλει κυριολεκτικά ότι του κατεβάσει το κεφάλι…

Ζητάμε να σταματήσει άμεσα κάθε συζήτηση “άσχετων” με την εκπαιδευτική διαδικασία παραγόντων για σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης. Ζητάμε από τον Υπουργό Παιδείας να ξεκαθαρίσει την επίσημη κυβερνητική άποψη για το θέμα.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε στους πιστούς υπηρέτες των μνημονίων για δημοσιονομικούς και μόνο λόγους να επιβάλλουν στρατηγικές που θα εξαφανίζουν τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και θα το μετατρέπουν από θεσμό αγωγής σε θεσμό απλής φύλαξης επειδή υπάρχει δυνατότητα εξεύρεσης χρημάτων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ!

Share.

Comments are closed.